به گفته رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مهمترین چالش‌ پیش روی شرکت‌های نوآور و فناور استان کمبود زمین و فضا است و برای رفع این معضل پارک نیازمند حمایت مسئولان برای اختصاص زمین است.

محسن فرزین اظهار داشت: یکی دیگر از چالش‌های شرکت های نوآور و فناور استان حوزه بازار بوده که برای نمونه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانِ پارک علم و فناوری استان در زمینه تجهیزات پزشکی کار می‌کند و به تولید انبوه نیز رسیده است اما قادر نبوده که این محصولات را به فروش برساند.

وی افزود: دستگاه تولیدی در حوزه اسپری‌های استنشاقی بوده که کارایی را به ۷۵ درصد افزایش داده است و تاکنون چندین بار در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و شورای رفع موانع تولید استان مصوب شده که این محصولات از شرکت خریداری شوند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دستگاه (محصول) در خارج از کشور ۹۸ دلار به فروش می‌رسد اما در استان ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد، بنابراین بدون حمایت دستگاه‌های اجرایی مختلف و مسئولان، واحد های فناور شناخته نمی‌ شود و نمی تواند محصولات خود را به فروش برساند.

فرزین ابراز داشت: به منظور کمک به رفع این معضل، اخیرا در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، یک واحد در حوزه بازاریابی و تجاری‌سازی ایجاد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های خلاق در استان، ادامه داد: برنامه ایجاد خانه‌های خلاق در استان در دستور کار است و این خانه‌ها در آینده نزدیک ایجاد خواهند شد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یاسوج، خانه خلاق فرهنگ و هنر در تفاهم‌نامه با فرهنگ و ارشاد استان، خانه خلاق صنایع دستی، میراث فرهنگی و موسیقی در سیسخت در تفاهم‌نامه با اداره‌کل میراث فرهنگی و همچنین در شهرستان‌های گچساران و دهدشت نیز قرار است خانه‌های خلاق ایجاد شوند.

در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه فعالیت دارند. ۱۶ شرکت در پارک استان، ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند و تاکنون با استقرار ۲ واحد فناور در مرکز رشد کهگیلویه موافقت شده است.

واحدهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.