مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از مراجعه بالغ بر ۵۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در ۸ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان گفت: این تعداد شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و ۵ مرکز دیگر در شهرستان‌های مهاباد، سلماس، خوی، میاندوآب و بوکان است که در ۸ ماهه گذشته سال از جاری ۵۱ هزار و ۵۴۸ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به آن مراکز برای تست و معاینه فنی مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: در این مدت از مجموع مراجعات وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان ۴۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه از تست‌های مربوطه قبول و ۵۸۳۷ دستگاه رد شدند.

آرامون ادامه داد: بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستان‌های خوی با ۱۴۶۲۲ دستگاه، ارومیه با ۱۴۰۳۴ دستگاه و مهاباد با ۷۴۱۶ دستگاه انجام گرفته و بیشترین مراجعه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای انجام معاینات فنی نیز به ترتیب متعلق به کامیون، کامیون کشنده و مینی بوس بوده است.

وی گفت: در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می‌شود بطوریکه عمده‌ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

به گفته آرامون، بر اساس آمار بالغ بر ۸۸ درصد وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین که به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند از آزمایشات مربوطه قبول شده و ۳۹.۲۹ درصد وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین ردی از معاینه فنی بالای ۲۰ سال عمر داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.