رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان پایش و آزمایشگاه در راستای پایش مستمر و دوره‌ای با حضور اعضای شورای ترافیک از مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان پایش و آزمایشگاه این اداره بر فرآیند سنجش گاز‌های منتشر شده از اگزوز خودرو‌های بنزینی و دوگانه سوز ورعایت حدود و مجاز پارامتر‌های موثر نظارت و همچنین نکات زیست محیطی ارائه و تذکرات لازم را به مراکز معاینه فنی دادند.

سخنور افزود: اهداف مراکز معاینه فنی، کنترل ایمنی رفت و آمد، حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: باتوجه به اینکه خودرو‌ها عامل اصلی آلودگی هوا در شهر‌ها هستند، کنترل میزان آلودگی ناشی از گاز‌های خروجی اگزوز‌ها توسط مراکز معاینه فنی نقش بسزایی در حفظ سلامت محیط زیست خواهد داشت.

وی ادامه داد: واحد‌های معاینه فنی خودرو‌های سبک و نیمه سنگین با دو واحد فعال شماره یک و دو، شامل یک واحد هیدرواستاتیک در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

سخنور همچنین از دارندگان تمامی خودرو‌ها خواست برای کاهش هزینه خودرو و کمک در پاکیزگی هوا در زمان مقرر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.