معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تنها در یکسال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور تامین مالی صورت گرفته است.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: توازن سرمایه گذاری در وزارتخانه بطور جدی دنبال می‌شود تا مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از ریل صنعتی شدن عقب نیفتند.

وی اظهار کرد: بسته سرمایه گذاری جدیدی در وزارت صمت برای حمایت از تولید در حال تدوین است که بخشی از آن نهایی شده که بر اساس آن ظرفیت‌های موجود هر استان و منطقه شناسایی و مطابق با این استعداد‌ها پروژه‌های صنعتی عملیاتی می‌شود.

وی گفت: مناطق کمتر توسعه یافته در این بسته بطور ویژه دیده شده و تسهیلات ارزان قیمت با اقساط بلندمدت‌تر به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر فرآیند‌های موجود در این وزارتخانه به صورت الکترونیکی شده و در شهرک‌های صنعتی نیز با وجود اینکه تا سال گذشته واگذاری اراضی به شکل دستی صورت می‌گرفت، اما از امسال در فضایی شفاف و با حذف امضا‌های طلایی شاهد اعطا زمین به افراد واجد شرایط هستیم، این فرآیند بطور روشن در معرض دید عموم قرار دارند تا ضمن برقراری عدالت شرایط برای دسترسی آسان مردم به خدمات فراهم باشد.

وی ادامه داد: این شفاف سازی در کاهش قیمت‌ها نیز تاثیرگذار بوده است، بطوریکه با وجود حجم نقدینگی در کشور و تورم بالا شاهد کاهش قیمت در برخی زمینه‌ها بوده ایم.

رسولیان با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان ایلام ظهار کرد: با وجود داشتن شهرک‌های متعدد شاهد کمبود‌هایی در زیرساخت‌ها هستیم که باعث شده بیش از ۵۰ درصد اراضی واگذار شده به تولید نرسند.

وی از احیای بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در کشور طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش استانداران این رویه برای رفع نیاز‌های سایر واحد‌ها دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.