از ابتدای امسال تا ۱۱ آذر ۱۴۶ هزار و ۶۰ مجوز کسب و کار از طریق درگاه صدور مجوز‌ها صادر شده است.

از ابتدای امسال تا ۱۱ آذرماه در مجموع ۴۸۳ هزار و ۷۹۳ درخواست مجوز کسب وکار در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شد که از این تعداد ۱۴۶ هزارو ۶۰ مجوز صادر شده است.از مجموع کل در خواست‌ها ۱۹۱ هزار و ۳۵۴ مورد رد شده است همچنین ۲۰ هزار و ۲۰۴ نفر نیز درخواست مجوز خود را پس گرفته اند.

در این مدت، ۵ هزار و ۲۲۴ درخواست مجوز در صف صدور قرار دارند همچنین ۱۲۶ هزار و ۱۷۴ درخواست در حال بررسی و ۸۴ هزار و ۲۶ درخواست بلاتکلیف هستند.

عملکرد ضعیف وزارتخانه‌های صمت و بهداشت

وزارت صمت از ۴۱ هزار و ۱۰۹ مجوز درخواستی در این بازه زمانی ۳ هزار و ۶۰۷ مجوز را صادر و ۴۱ مجوز را رد کرده و ۱۸۹ مجوز هم در صف صدور قرار دارد و ۲۴ هزار و ۵۰ درخواست بلاتکلیف تا ۵۸.۵ درصد تاخیر نسبت به صدور داشته است.

همچنین یک هزار و ۷۵ درخواست از وزارت بهداشت در بازه زمانی مذکور صورت گرفته که از این تعداد هیچ مجوزی صادر نشده است. علاوه بر این ۳۶ درخواست رد شد و ۷۶۵ درخواست بلاتکلیف تا ۷۱.۲ درصد تاخیر نسبت به صدور داشته است.

دستگاه‌های جامانده از درگاه صدور مجوز‌ها

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، واجا، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلا، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری استخدامی، فراجا و وزارت خارجه دستگاه‌های جامانده یا قطع شده نسبت به درگاه صدور مجوز‌ها هستند.

گفتنی است؛ وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک ماه اخیر هیچ صدور مجوزی نداشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار