جلال بهرامی با تأکید بر اینکه اتوبوسهای برقی نسل قدیم از طریق شبکه برقی بالاسری کار میکنند، افزود: این اتوبوسها با جابهجایی مسافر در دو خط میدان شهدا – هفده شهریور – بعثت به طول ۸ و نیم کیلومتر و میدان شوش – میدان خراسان – میدان شهدا به طول ۴ و نیم کیلومتر در حال خدماترسانی به شهروندان هستند.
وی یکی از اهداف مدیریت شهری را افزایش سهم وسایل نقلیه پاک و برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در جهت کاهش انتشار آلایندههای هوا برشمرد و گفت: به این منظور، بهکارگیری نسل نو اتوبوسهای برقی را در دستور کار خود قرار دادهایم.
بهرامی از انجام برنامهریزیهای لازم برای بهکارگیری ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به منظور فعالیت در خط میدان بهارستان – میدان جمهوری اسلامی به طول ۴ و نیم کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: یک دستگاه اتوبوس برقی به منظور انجام بررسیهای فنی به کشور وارد شده و قطعات ۴ دستگاه اتوبوس برقی دیگر نیز برای مونتاژ وارد کشور شدهاند.
معاون شهردار تهران، نسل نو اتوبوسهای برقی که قرار است به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شود، به دلیل برخورداری از باتریهای قابل شارژ، مانند اتوبوسهای برقی نسل قبل، دیگر نیازمند شبکه برق بالاسری نبوده و صرفاً به زیرساختهای لازم برای شارژ باتری نیاز دارند.