استاندار خراسان شمالی گفت:تدوین نقشه جامع آبخیزداری ضروری است

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در دومین جلسه کارگروه جهادی آبخیزداری و مدیریت منابع طبیعی استان گفت: با تدوین نقشه جامع حوزه مدیریت آبخیزداری و توجه ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی استان و اتخاذ تصمیمات درست می‌توان مشکلات این بخش مهم را کاهش داد.

 محمد رضا حسین نژاد تدوین نقشه جامع آبخیزداری را محدود به این حوزه ندانست و گفت : در نقشه جامع باید توجه به تمامی موضوعات این حوزه را شامل شود که امیدواریم در بخش توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری تصمیم گیری‌های درستی اعمال و از جزیره‌ای عمل کردن نیز اجتناب شود.

او گفت :  اگر طرح آمایش کشوری برای درازمدت با مشارکت و همکاری تمام استان‌ها تدوین شود بدون شک بدون موازی کاری شاهد مدیریت درست حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خواهیم بود.

حسین نژاد گفت : در گذشته مردم با قربانی کردن درصدد دفع خطرات احتمالی و حوادث طبیعی بودند که به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی، احداث کارخانجات و شهرسازی به تبع بیشتر بروز حوادث شکل دیگری به خود گرفت که رصد آسیب‌ها و موانع باید رکن مهم در تصمیم گیری‌ها باشد.

در ادامه این جلسه مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت :سرزمین ایران با این سابقه تاریخی در معرض تهدید جدی آب قرار دارد و باید چاره اساسی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

 جزی گفت :طرح‌های آبخیزداری در حدود ۲۱ میلیون هکتار انجام شده است و در ۱۷ میلیون هکتار هنوز اقدامی نشده و یا در دست اجرا است.

به گفته جزی متاسفانه سهم ایران از پروژه‌های بین المللی کم است و از این حمایت‌ها محروم هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.