میراحمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته هموراه سیاست آغوش باز را در قبال مهاجرین افغانستانی در پیش گرفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون کمک‌های محدود کشور‌های غربی و سازمان‌های بین المللی به اتباع خارجی ساکن ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایر ان به سازمان‌های بین المللی و کشور‌های غربی اعتراض جدی کرده و به این کشور‌ها یا نهاد‌های بین المللی هشدار داده شده تا خیال نکنند جمهوری اسلامی ایران برای همیشه به عنوان یک سد محکم برای جلوگیری از ورود مهاجران و اتباع خارجی به کشور‌های غربی و اروپایی عمل می‌کند.

به گفته میراحمدی جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته هموراه سیاست آغوش باز را در قبال مهاجرین افغانستانی در پیش گرفته و میلیون‌ها مهاجر افغانستانی در خاک خود جای داده، اما این آغوش باز ایران نباید محل سوءاستفاده کشور‌های غربی قرار بگیرد و جمهوری اسلامی ایران تنها مانع حضور اتباع  افغانستانی در اروپا باشد.

حداقل ۳ سند مهم، سازمان‌های بین المللی را موظف به کمک رسانی به کشور‌های میزبان مهاجرین میکند؛ کنوانسیون ۱۹۵۱ تعیین وضعیت پناهندگان، سه اصل مرتبط در کنوانسیون ۱۹۵۴ افراد فاقد کشور، و سند اعلامیه پناهندگی سرزمینی مصوب ۱۹۶۷، از جمله این اسناد هستند.

بنا به آمار وزارت کشور، بیش از ۵ میلیون تبعه خارجی در ایران زندگی میکنند که بیشتر آنان افغانستانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
تورو خدا مرز باز بزارید تا یک نفر اتباع اینجا نمونه همگیمون خسته شدیم باور کنید همه میرن به امید ان روز که مرز باز شه