معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با بیان این که ظرفیت‌های قانونی خوبی امسال برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است گفت: در جلسات ستاد اقتصاد استان به مشکلات این شرکت‌ها رسیدگی می‌شود.

 سید مهدی قریشی در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار استان قم، جایگاه قم را به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مناسب دانست و گفت: استان قم با دارا بودن ۱۱۸ شرکت دانش‌بنیان، جایگاه هفتم را در کشور دارد که بخشی از آن‌ها در نمایشگاه حضور دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به برنامه‌های ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان گفت: ظرفیت‌های قانونی خوبی امسال برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد و به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد تا ظرفیت‌های قانونی را شناسایی و اقدام نمایند و علاوه بر آن شرکت‌های دانش‌بنیانی که مشکلاتشان از طریق دستگاه‌های استانی قابل‌حل است نیز شناسایی و در جلسات ستاد به آن‌ها پرداخته می‌شود.

معاون استاندار قم در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برنامه‌هایی طراحی‌شده است که این نمایشگاه یکی از آن‌هاست و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران، پژوهشگران و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

قریشی افزود: در این نمایشگاه به‌نوعی هم عرضه و هم تقاضای فناوری انجام می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور علاوه بر ارائه دستاورد‌های خود آمادگی دریافت نیاز‌های صنایع و تولیدکنندگان را داشته و حتی پژوهشگران و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از نیاز‌های پژوهشی بازدیدکنندگان مطلع شده و همکاری نمایند.

او ادامه داد: علاوه بر حضور متخصصین، بازدید عموم مردم نیز از نمایشگاه بسیار تأثیرگذار است، چراکه با توانمندی‌های شرکت‌های بومی و جوانان استان آشنا می‌شوند و خودباوری که امروز نیاز جامعه ما است تقویت می‌شود.

بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار استان قم با حضور سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم و مدیران دستگاه‌ها و روسای دانشگاه‌های استان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه تا ۱۵ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ در انتهای بلوار امام موسی صدر، محل نمایشگاه‌های استان قم برپاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار