اتحاد دشمنان برای نابودی ایران اسلامی راه به جایی نخواهد داشت

آیت الله نوری همدانی گفت:امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا راه به جایی نخواهد داشت و کاری از پیش نمی‌برند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) عنوان کرد: حضرت در این روایت مهم فرمودند، «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ، علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و جلوی یورش آن‌ها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می‌گیرند».

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: آنچه که در جنگ مهم است، مرزبانی است و مرز‌های دریایی، هوایی و زمینی از مرز‌های بسیار مهمی است که اسلام بر آن تأکید داشته و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.

مرجع تقلیدشیعیان گفت: دشمنان ایران اسلامی بسیار فعال بوده و برنامه ریزی کرده‌اند و ما هم باید مرز‌ها را شناخته و به مرزبانی از ورود و نفوذ آنان بپردازیم.

استاد دروس خارج فقه حوزه بیان کرد: شناسایی مرز‌ها بر ما لازم است و باید بدانیم که دشمن از چه راه‌هایی وارد شده و بدانیم با چه اشخاصی در ارتباط است تا بتوانیم اقدام فوری و مؤثر داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: در یک جامعه، رهبر یک نفر است و ما باید راهنما باشیم و به خوبی نقش خود را ایفا نمائیم. اسلام دینی است که تمام ابعاد را روشن نموده و ما باید به عنوان راهنما، این مسائل را برای مردم تبیین کنیم.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به ویژگی‌های رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآورشد: باید ویژگی‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، رهبر انقلاب را به مردم بشناسانیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اهمیت مردم در جامعه، بیان کرد: امام علی (ع)، مردم را عمود دین اسلام عنوان کرده‌اند و ما شاهد بوده‌ایم که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، سپر این کشور بوده و جانانه جنگیدند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا راه به جایی نخواهد داشت و کاری از پیش نمی‌برند.

مرجع تقلیدشیعیان خطاب به حوزویان بیان کرد: امام خمینی (ره) در صحیفه نور عنایت دارند که ظلم، جهل و فقر باید برداشته شود و باید برای تحقق آن قدم برداشت، همه حوزویان باید در مسیر انقلاب قدم برداشته و وحدت و اتحاد داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار