رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی دولت همراه توسط کلاهبرداران سایبری با هدف سرقت اطلاعات شهروندان، هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری طراحی اپلیکیشن‌های جعلی با عناوینی منتسب به برنامه‌های ارائه خدمات دولتی و سازمانی و انتشار آن از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک به شهروندان است و با توجه به اینکه این نرم‌افزار‌ها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک‌ها دسترسی دریافت می‌کنند، پیامک جعلی را برای سایر مخاطبان نیز ارسال و ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می‌دهند.

او افزود: کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف از جمله مشاهده ابلاغ الکترونیکی، یارانه، سهام عدالت و … با ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک دانلود اپلیکیشن‌های ارائه خدمات شهروندان را ترغیب به نصب می‌کنند و با دریافت مبالغی به عنوان کارمزد کاربر را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی وی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: نخستین گام جهت پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، عدم ورود به لینک‌های ناشناس و دانلود و بارگزاری اپلیکیشن‌ها از سایت‌های مرجع و مارکت‌های معتبر است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می‌گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تأیید کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: در دانلود نرم‌افزار‌های کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.