عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد از شهر‌های موفق کشور در اقدامات تشخیصی، دارویی و درمانی MS است.

محمدعلی نهایتی عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از مراکزدانشگاهی پیشتاز علمی از شهر‌های موفق کشور در زمینه اقدامات تشخیصی، دارویی و درمانی نوین MS به شمار می‌رود که در تولید دارو‌های این گروه از بیماران هم فعالیت قابل توجه دارد.

او افزود: کلینیک جامع MS دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده برای شناسایی، تشخیص و درمان این گروه از بیماران، حمایت بیمه‌ای در بحث دارو، بررسی مجدد وضع بیماران و واکسیناسیون کروناو آنفلوانزای آنان اقدامات مؤثری انجام داده است.

عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حدود ۶ هزار بیمار MS در خراسان شناسایی شده اند که ۴۸۰۰ مورد آن از مشهد هستند.

نهایتی بیان کرد: محدوده سنی مبتلایان به MS از ۸ تا ۷۰ سال است و اگر چه موارد ژنتیک در این بیماری نقش دارد، اما به عنوان بیماری ارثی محسوب نمی‌شود.

او تصریح کرد: ازدواج زوجین مبتلا به MS ریسک ابتلای فرزند را بین ۱۲ تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد در صورتی که اگر یک طرف از زوجین مبتلا به MS باشد این عدد بین ۳ تا ۵ درصد است.

وی افزود: آسیب میلین در سیستم عصبی مرکزی باعث اختلال در انتقال پیام‌های عصبی بین مغز و نخاع و دیگر قسمت‌های بدن و ایجاد علائم اولیه MS می‌شود که نوع آن به محل وقوع آسیب، بستگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.