رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر اساس هدفگذاری برنامه پنجم توسعه، ایجاد هفت پایگاه اورژانس در این منطقه نیاز است.

عباس کافی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  پایگاه‌های اورژانس مورد نیاز برای شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد ۱۳ مورد بوده است که در ماه‌های گذشته چهار پایگاه جاده‌ای و ۲ پایگاه جدید شهری تجهیز و راه اندازی شده است.

او افزود: بر اساس استاندارد‌های موجود به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت شهری و نیز هر ۲۰ کیلومتر جاده باید یک پایگاه اورژانس دایر شود.

 رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن سبزوار در مسیر جاده تهران - مشهد و تردد سالانه میلیون‌ها زائر حرم مطهر امام رضا (ع)، اورژانس این شهرستان با بسیج امکانات، برای خدمات رسانی به زائران همواره در آمادگی کامل است.

همچنین لازم به ذکر است، ۲۹ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۳۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ موتورسیکلت آمبولانس و یک فروند بالگرد زیر نظر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس سبزوار فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.