کانون‌های تب برفکی کشور برای نخستین بار از برخی کشورهای همسایه کمتر شده است.

آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گلوگاه با بیان اینکه کنترل بیماری‌های دامی در کشور اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: در سال‌های گذشته تعداد کانون‌های تب برفکی کشور ما از ترکیه بیشتر بود، اما با تامین به موقع انواع واکسن‌های تب برفکی این کانون‌ها امسال از کانون‌های تب برفکی ترکیه کمتر شده است.

او افزود: برخی استان‌های شمال غربی کشور در سال‌های گذشته در کنترل بیماری تب برفکی با مشکل مواجه بودند، اما با تلاش‌های انجام شده کانون‌های تهدید این بیماری در این استان‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تامین و تزریق واکسن با کیفیت را یکی از دلایل کاهش کانون‌های بیماری تب برفکی دانست و ادامه داد: در تامین واکسن‌های دامی نه تنها مشکلی وجود ندارد بلکه موفقیت‌های خوبی نیز در تولید واکسن‌های دامی کسب کرده ایم

آقا میری گفت:اتکای صنعت دامپروری و دامداری کشور اکنون به واکسن‌های تولید داخل است.

او افزود: سطح واکسیناسیون دامی کشور نسبت به سال گذشته۳۸بیش از ۳۸ درصد افزایش یافته است.

کنترل ۶ بیماری دامی در دستور کار

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مهار ۶ بیماری شاربن، لمپی‌اسکین، طاعون، تب برفکی، آبله و هاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته و در حال اجرا است.

او از اجرای طرح پیک دامپزشک در کشور خبر داد و افزود: این طرح با هدف آگاهی بخشی و آموزش دامداران در مناطق عشایری و روستا‌ها اجرا شده است.

آقا میری ادامه داد: در کنار افراد با تجربه، دانشجویان دامپزشکی با کار جهادی و حضور در این مناطق به ویزیت، درمان و واکسیناسیون به صورت عملی آشنا می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در کنار همکاران این سازمان، قرارگاه سازندگی سپاه، سازمان بسیج عشایری و بسیج مستضعفین نیز برای اجرای این طرح کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.