مدیرکل بهزیستی استان یزد از اعطای تسهیلات ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به خانواده‌های دارای معلول در استان خبر داد.

ابهت مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: اعطای تسهیلات ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به خانواده‌های واجد شرایط یکی از اقدامات مهم در راستای مسکن دارشدن این خانواده‌ها است.

او ادامه داد: امسال ۵۳۲ واحد مسکونی در سراسر استان در شرف ساخت و تحویل وجود دارد که در همین راستا در ۶ ماهه اول امسال ۱۱۱ واحد مسکونی به واجدان شرایط تحویل داده شده است.

در استان یزد نیز بیش از ۲۹ هزار نفر با انواع معلولیت‌ها در حال زندگی هستند. معلولان استان یزد داشتن مسکن و اشتغال را برای کاهش آلام و مشکلات خود بسیار موثر می‌دانند. 

عزیزی کارشناس مسئول مسکن بهزیستی هم گفت: ۱۸ نفر از ایتام تحت پوشش بهزیستی استان یزد که فاقد مسکن بوده اند با تسهیلات ۱۲۵ میلیون تومانی و دیگر تسهیلات این سازمان توانسته اند خانه دار شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان یزد هم گفت: به افراد واجد شرایط تسهیلات اشتغال کم بهره ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

کریمی افزود: به کارفرمایانی که افراد معلول را به کار گیرندنیز مشوق‌ها و تسهیلات متعددی اعطا می‌شود. البته در استان یزد کارگاه‌های اشتغالی فراهم شده برای معلولانی که فعالیت آنان بسیار تاثیر گذار و ارزشمند است.

نکته قابل توجه اینکه محصولات این کارگاه‌ها در یک نمایشگاه دائمی در خیابان سیدگلسرخ یزد برای فروش علاقه‌مندان عرضه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار