مسئول روابط عمومی بهزیستی استان یزد از رونمایی پوستر پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر خبر داد.

زهرا شاه شوازی مسئول روابط عمومی بهزیستی استان یزد گفت: با توجه به نقش مؤثر هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیرگذار، متقابل و پویا، برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت این جشنواره از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آذر به میزبانی بهزیستی استان برگزار می‌شود.

او با اشاره به محور‌های جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین کویر افزود: معلولان و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت از محور‌های این جشنواره است.

شاه شوازی تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت او در جامعه، پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی، احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان و تشویق به آفرینش هنری را از دیگر محور‌های جشنواره تئاتر معلولین کویر ذکر کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی بهزیستی استان یزد این جشنواره در پنج بخش صحنه ای، خیابانی و محیطی، شورایی، کودک و نوجوان، نمایشنامه نویسی، کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار می‌شود.

او افزود: آئین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از خبرنگاران، در حاشیه نشست خبری جشنواره برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار