مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برای تملک و آماده سازی فضای بنای یادبود سیدجمال به اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان نیاز است.

مسعود ویژه در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با بیان اینکه برای تملک و آماده سازی فضای بنای یادبود سیدجمال به اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان نیاز است، افزود: در این رابطه می‌طلبد از طرف اداره کل ارشاد استان و نیز استانداری پیگیری لازم انجام گیرد و تا پیش از مراسم بزرگداشت سیدجمال کار تملک و آماده سازی فضای بنای یادبود آغاز شود.

افزود: بنیادسیدجمال‌الدین اسدآبادی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و برای راه اندازی بنیاد باید اعضای هیات امنا آن معرفی شود.

با مشخص شدن اعضای هیات امنای بنیاد سیدجمال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد از طریق معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هر چه سریع‌تر در این هفته پیگیری لازم برای مقدمات راه اندازی بنیاد سیدجمال را داشته باشد.


او گفت: تصویب و راه اندازی بنیاد سیدجمال اتفاق خوبی برای دریافت ردیف بودجه خواهد بود و با تصویب و راه اندازی آن هر ساله در بودجه کشور برای آن اعتبار در نظر گرفته می‌شود و برنامه‌هایی که در طول سال برای بنیاد سیدجمال از کار‌های پژوهشی و فعالیت فرهنگی، هنری و نکوداشت‌ها در این عرصه برگزار می‌شود، اعتبار و ردیف بودجه خواهد داشت.

 

ویژه در ادامه تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که می‌تواند در رابطه با سیدجمال الدین اسدآبادی رقم بخورد و بزرگداشت سیدجمال را تنها به برگزاری یک برنامه سالگرد و کنگره محدود نکند، ثبت بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی بوده که در چندین سال گذشته مدیران و مسئولان متعددی پیگیر این مهم بوده اند.

او با اشاره به اینکه ثبت بنیاد ملی سیدجمال الدین اسدآبادی در سال ۸۸ مکاتبات آن انجام و برای این کار اساسنامه در نظر گرفته شده و اعضای هیات امنا مشخص شده اند، تصریح کرد: باید تلاش کرد طی یک یا دو ماه آینده قبل از سالگرد شهادت و کنگره سیدجمال بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی راه اندازی شود و این اتفاق ماندگار رخ دهد و بنیاد ملی سید جمال رقم بخورد.

وی در ادامه به به بنای یادبود سیدجمال در اسدآباد اشاره و ادامه داد: بنای یادبود سیدجمال در سال‌های گذشته در یک مقطع دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده و قسمتی از فضا نیز در اختیار میراث فرهنگی شهرستان است و محوطه سازی این بنای یادبود تکمیل و پیگیری نشده و نیمه کاره باقی مانده است.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع‌های فرهنگی سطح استان از محل ردیف اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد و گفت: از این اعتبارات برای تملک و محوطه سازی بنای یادبود سیدجمال نیز اعتبارات در نظر گرفته شده است.

ویژه در ادامه از برگزاری کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفندماه خبر داد و تصریح کرد: در برنامه گرامیداشت سیدجمال اگر بخواهیم مبنا را فراخوان علمی و مقالات درنظر بگیریم معمولا زمان بیشتری نیاز بوده و طی شش یا هفت ماه قبل باید از سراسر کشور و حتی جهان از طریق فراخوان مقالات دریافت، داوری و نتایج در مراسم بزرگداشت اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار