نشست هم اندیشی مجموعه های وابسته به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، به طور جد وارد فاز عملیاتی شده است.

نشست هم اندیشی مجموعه‌های وابسته به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، تدبیر و بلکه راهکاری خلاقانه در دولت سیزدهم و دراین وزارتخانه هم اینک به طور جد وارد فاز عملیاتی شده و بی گمان آثار و نتایج ملموس و خروجی‌های مثبت و راهگشایی برای هر یک از این نهاد‌های زیرمجموعه به دنبال خواهد داشت.

این مهم شاید در گذشته هم حرف و حدیثش به عنوان یک پیشنهاد مطرح بوده، اما بنا به دلایلی درعرصه عمل یا عزم جدی برای اجرایش وجود نداشت و یا گاه به صورت پراکنده، سطحی و به نوعی رفع تکلیفی جلساتی در سطح کلان وزارتخانه‌ای و یا برخی کلان شهر‌ها برگزار می‌شد، اما باور چندانی به اذعان خود مدیران این مجموعه‌ها و با این جدیت در سطوح استانی و یا شهرستانی وجود نداشت.

امروزه این نشست هم اندیشی که نخستین هدفش هم افزایی و بهره گیری بهتر از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و آشنایی و تعامل و ارتباط بیشتر و مثبت میان مجموعه‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود به گونه‌ای باورپذیرتر نه در سطح کلان این وزارتخانه بلکه در بسیاری و بلکه همه استان‌ها به عنوان راهکاری معقولانه در راستای پیشبرد اهداف سازمانی این نهاد‌ها تعمیم یافته است.

مصداق عینی و با پیگیری و جدیت بیشتر این نشست را در استان همدان شاهد هستیم و به گونه‌ای جدی و امیدبخش‌تر و همچنین با استقبال مجموعه‌ها هم همراه شده است.

نکته حائز اهمیت در این رهگذر نیز پیگیری و اصرار و تاکید ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان محور و راس هرم این نشست‌ها است که حتی دبیرخانه مرکزی و دائمی هم برای آن تشکیل شده است و حتی ضمانت‌های اجرایی نیز با دستور مستقیم وزیر برای مصوبات و پیشنهاد‌های مطرح شده این نشست‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

امسال تاکنون ۲ جلسه هم اندیشی با حضور مجموعه‌های هم خانواده وزارت ارشاد در استان همدان برگزار شده و مسئولان و مدیران این نهاد‌ها نیز با رغبت وجدیت و امیدوارانه در این نشست‌ها شرکت کرده اند.

بر اساس رویه‌ای که در دبیرخانه مرکزی وزارت ارشاد نیز وجود دارد باید هر فصل یک نشست هم اندیشی با حضور اعضا و به میزبانی هر یک از دستگاه‌های زیر مجموعه برگزار شود که نشست این فصل در همدان به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه بود.

این نشست هم مشکلات و درخواست‌های مشترک داشت و به عنوان نمونه تخصیص اعتبارات ویژه و یا افزایش بودجه‌های سازمانی در سرفصل‌های استانی یا در سطح وزرتخانه یکی از موضاعات مطرح شده و مورد تاکید در این نشست بود.

همه مجموعه‌ها بر این نکته نیز تاکید داشتند که برگزاری این نشست‌های تعاملی و هم اندیشی به عنوان یک راهبرد و تدبیر و کار ارزشمند از سوی وزارت ارشاد به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین این مجموعه‌ها تاکید داشتند که علاوه بر استفاده از توان و ظرفیت همدیگر برای پیشبرد اهداف سازمانی برخی مشکلات خاص و مغفول مانده هر کدام از مجموعه‌ها که نیازمند پیگیری جدی‌تر در سطح مدیران ارشد استانی و یا وزارتخانه‌ای است نیز با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

نداشتن یک متولی خاص برای افزون بر ۲هزار مسجد در همدان تا ساماندهی آرامستان و قطعه هنرمندان و نویسندگان و رفع برخی موازی کاری‌ها در حوزه مسایل و امورات فرهنگی، رسیدگی و سازماندهی وضعت کانون‌های مساجد و تجهیز کتاب خانه‌های آن، پیگیری و اختصاص سهمیه‌هایی برای کارکنان و زیرمجموعه‌ها و یا اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه حج و زیارت و اعزام به عتبات و عالیات و همچنین پیگیری موضوع ساماندهی فضای فیزیکی خبرگزاری جمهوری اسلامی و راه اندازی تور‌های رسانه‌ای با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات برجسته دولت و تلاش برای گرفتن اعتبارات در آستانه لوایح بودجه و برنامه هفتم توسعه از جمله موضوعات و خواسته‌های مطرح شده در این نشست بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.