مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ابتدای آذرماه شهرستان بهار، میزبان سی چهارمین جشنواره تئاتر استان است.

مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این جشنواره  برای توزیع عادلانه امکانات و جشنواره ها، ۱ تا ۳ آذر برگزار به میزبانی شهرستان بهار برگزار می شود.

او  با بیان اینکه شعار امسال ما اخلاق امید آگاهی ،است گفت: مجموعه ما دنبال برون سپاری فعالیت ها به بخش خصوصی، جذب مشارکت بیشتر مردم، تقویت رویه شادی، توزیع عادلانه ، آموزش رایگان هنر برای همه در شهرستان های استان هستیم.

مسعود ویژه افزود: امسال آموزش رایگان هنر را در شهرستان های ملایر، نهاوند، بهار، کبودراهنگ داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تا پایان آبان علاقه مندان فرصت دارند در سایت اداره ارشاد و در ۳۴ رشته ها ی هنری ثبت نام کنند و افراد شرکت کننده با گرفتن مجوز پایین دوره می توانند خود مربیان مراکز آموزش هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شوند.

ویژه افزود: در سی و چهارمین دوره جشنواره تاتر استان ۱۶ گروه نمایشی حضور دارند و برگزیدگان به جشنواره منطقه ای در کرمانشاه راه پیدا می کنند و بعد برگزیدگان آن به جشنواره فجر می روند.

او  با اشاره به برگزاری  نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی هفتم و تا نهم آذر ماه امسال، گفت: در  این جشنواره تولید کننده‌ها و طراحان لباس کشور و استان  حضور دارند تا تولید لباس‌های ایرانی اسلامی به تولید انبوه برسند و با سودآوری بیشتری برای تولید کننده و طراح ، برای مردم هم قیمت لباس مناسب‌تر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: تجلیل از فعالان حوزه سینمایی در همایش مهر سینما، جشنواره های دلنوازان و همایش بزرگ هنرمندان ، مشارکت در برنامه ها و همایش ناجا ، فراخوان انجمن های هنری و فر هنگی را نیز خواهیم داشت.

ویژه می‌گوید:برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، با تشکل‌های مختلف مردمی جلسات هم اندیشی داشتیم، طرح‌هایی ارائه شده در کارگرو‌هایی بررسی و به آن اعتبار اختصاص داده شد.

او گفت: امسال هم به طرح‌هایی که آسیب های استان را شناسایی و راهکار‌ها ارائه دهند، اعتبارات خوبی داده می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امسال برنامه های فرهنگی را در روستاها و عشایر هم بیشتر از پیش برگزار کرده ایم، گفت: روز جمعه در مصلی همدان به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه کتاب داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.