بزرگترین تظاهرات کارگری در کره جنوبی در راستای اعتراض رانندگان کامیون برای دهمین روز متوالی ادامه دارد.

منابع خبری امروز (شنبه) از برگزاری تظاهرات در کره جنوبی برای ۱۰ امین روز متوالی خبر داده و اعلام کردند امروز کارگران هم برای حمایت از کامیون‌داران به آن‌ها در این تظاهرات پیوسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره (KCTU) در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز ۵ هزار کارگر، شامل کامیون‌داران، علیه سیاست‌های دولت کره جنوبی در قبال کارگر‌ها برای دهمین روز به خیابان‌ها آمده‌اند.

در حال حاضر که ۱۰ روز از این اعتراض‌ها می‌گذرد منابع خبری از اعتصاب گسترده ۲۰ هزار کامیون‌دار خبر داده‌اند، دولت کره جنوبی سه‌شنبه هفته گذشته دستور رسمی بازگشت به کار را به این کامیون‌دار‌ها صادر کرد، اما این اعتصاب بر اقتصاد و زنجیره تامین این کشور تاثیر گذاشته است.

روز پنج‌شنبه وزارت صنعت کره جنوبی تخمین‌زد که برآورد می‌شود اعتصاب کامیون‌دار‌ها تا آن روز حدود ۱.۶ تریلیون وون (۱.۲۳ میلیارد دلار) ضرر به اقتصاد وارد کرده است.

در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت موادغذایی و هزینه‌های زندگی، کامیون‌داران در کره جنوبی از ۱۰ روز پیش خواستار افزایش سیستم حداقل پرداخت هستند، اما دولت این کشور درخواست آن‌ها را برای بیش از ۳ سال آینده رد کرده است. گفته می‌شود کامیون‌داران و کارگرانی که دستور دولت برای بازگشت به کار را عملی نکنند، بازداشت یا جریمه شده یا مدرک خود را از دست می‌دهند.

این اعتراض و اعتصاب‌ها باعث ایجاد لکه سیاهی دیگری در کارنامه ریاست جمهوری «یون سوک یول» در کره جنوبی شده است که خود این مقام را با تفاوت بسیاری کمی توانست به دست آورد. پیشتر از این هم منابع خبری از ناراضی بودن مردم این کشور از عملکرد او و کابینه‌اش خبر داده و تازه‌ترین نظرسنجی گالوپ هم نشان می‌دهد که میزان رضایت از کابینه دولت کره جنوبی در حال حاضر به ۳۱ درصد رسیده است، پیشتر در ماه سپتامبر پایین‌ترین میزان محبوبیت در ۲۴ درصد گزارش شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار