هشدار رئیس‌جمهور کره‌جنوبی: اعتصاب‌کنندگان زنجیره تامین را «گروگان» گرفته‌اند

در حالی که اعتصاب کامیون داران کره‌جنوبی وارد دومین روز خود می‌شود، رئیس جمهور این کشور نسبت به سرکوب اعتصابات هشدار داد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی هشدار داد که دولت ممکن است برای شکستن اعتصاب سراسری کامیون‌داران وارد عمل شود و آن را اقدامی غیرقانونی و غیرقابل قبول برای «گروگان گرفتن» زنجیره تامین ملی در زمان بحران اقتصادی توصیف کرد.

به گزارش رویترز، یون در پیامی فیسبوکی با اشاره به اینکه صادرات کلید غلبه بر بی‌ثباتی اقتصادی و نوسانات بازار مالی است، گفت: «مردم گروگان گرفتن سیستم لجستیک را در مواجهه با یک بحران ملی تحمل نمی‌کنند. اگر اعتصاب غیرمسئولانه در سیستم حمل و نقل ادامه یابد، دولت چاره‌ای جز بررسی تعدادی از اقدامات از جمله صدر دستور شروع به کار نخواهد داشت».

هزاران نفر از کامیون داران کره جنوبی دومین اعتصاب بزرگ خود را به منظور دستیابی به حقوق و شرایط کاری بهتر در روز پنجشنبه آغاز کردند. این اقدام در حال حاضر زنجیره تامین را در سراسر کشور مختل کرده و خودروسازان، صنعت سیمان و تولیدکنندگان فولاد را تحت تاثیر قرار داده است. مقامات اتحادیه کامیون‌داران گفتند که هیچ مذاکره یا گفتگویی با دولت در جریان نیست. وزارت حمل و نقل این کشور نیز اعلام کرد که روز پنجشنبه درخواست گفتگو با اتحادیه را ارائه کرده، اما طرفین هنوز در مورد تاریخ به توافق نرسیده اند.

مقامات تخمین می‌زنند حدود ۲۵ هزار نفر از مجموع ۴۲۰ هزار کارگر حمل و نقل در کره جنوبی به اعتصاب پیوسته‌اند. وزارت حمل و نقل کره جنوبی می‌گوید انتظار می‌رود حدود ۷ هزار و ۷۰۰ نفر برای اعتصاب روز جمعه در ۱۶۴ نقطه در سراسر کشور تجمع کنند.

طبق قوانین کره جنوبی، هنگام اختلال جدی در حمل و نقل، دولت ممکن است دستوری صادر کند تا کارگران حمل و نقل را مجبور به بازگشت به کار کند. عدم رعایت این قانون تا سه سال زندان یا جریمه نقدی تا ۳۰ میلیون وون (حدود ۲۲ هزار دلار) را در پی خواهد داشت.

اگر دولت از این گزینه استفاده کند، این اولین بار در تاریخ کره جنوبی خواهد بود که چنین دستوری صادر می‌شود. وون هی ریونگ، وزیر حمل و نقل کره جنوبی دیروز به خبرنگاران گفت که این وزارتخانه در حال حاضر مقدمات صدور دستور شروع به کار را آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
همیشه در روی یه پاشنه نمی چرخه
آخرین اخبار