تثبیت و گسترش خدمات صرع مقاوم به درمان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.

 سجاد سحاب عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از بیماران مبتلا به صرع کنترل نشده، نیازمند درمان‌های نوین هستند، لذا اساتید متخصص مغز و اعصاب و جراحان مغز این دانشگاه، راهکار‌های نوینی را برای درمان این بیماران ثبت کرده اند.

 او افزود: عمل‌های جراحی صرع کنترل نشده با همکاری اساتید دانشگاه مونستر آلمان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است و با بررسی شرایط بیماران، راهکار درمانی نوین برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه گاهی تشنج بیماری با مصرف دارو نیز کنترل نمی‌شود و در این زمان با انجام اعمال جراحی، شرایط بیمار رو به بهبودی می‌رود، ادامه داد: جراحی این دسته از بیماران به صورت تیمی و متشکل از گروه‌های مختلف آموزشی است.

سحاب بیان کرد: در عمل جراحی قسمتی از مغز که کانون تشنج شناخته می‌شود، بررسی شده و تحت درمان قرار می‌گیرد؛ البته این بیماران بلافاصله بعد از عمل جراحی بی نیاز از مصرف دارو نمی‌شوند، بلکه تعداد دارو‌ها کمتر و کارایی آن‌ها افزایش می‌یابد.

او تشنج را مهمترین عارضه بیماری صرع خواند که کنترل آن، مهم‌ترین دلیل جراحی در انواع صرع مقاوم به درمان است و تصریح کرد: در این نوع درمان، بیمار باید تا مدتی بعد از عمل جراحی دارو مصرف کند، اما پس از دوران نقاهت، بیمار به زندگی عادی برمی گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمام بیماران صرع کنترل نشده نمی‌توانند تحت عمل جراحی قرار بگیرند تأکید کرد: برای اطمینان از اینکه بیمار صرع مقاوم به درمان، امکان عمل جراحی دارد، پروسه طولانی طی می‌شود؛ اما در حال حاضر جراحی‌های نوین یکی از مهمترین راهکار‌های کنترل بیماری صرع مقاوم به درمان است که این اقدام در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.