مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا سال ۱۴۰۲ تعداد روستا‌هایی که به آب لوله‌کشی سالم و پایدار متصل می‌شوند به ۲۹۸ روستا می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال عملیات آبرسانی به ۴۴ روستا و امسال به ۵۱ روستای استان آغاز شده است و برای دهه فجر امسال بسیاری از این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدرضا محمدی افزود: مصوب شده است تا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا سال ۱۴۰۲ تعداد روستا‌هایی که به آب لوله‌کشی سالم و پایدار متصل می‌شوند به ۲۹۸ روستا برسد و بر همین اساس مشکل تامین آب شرب در تمامی روستا‌های استان برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی، میزان اعتبار اختصاص یافته به آبرسانی روستایی در استان طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از این اعتبار از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و بخشی از آن از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا پیش از دولت سیزدهم ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در بیش از ۵۰ روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شد، تصریح کرد: تامین آب شرب پایدار در تمامی نقاط استان همواره یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم استان به شمار می‌رفت که دولت سیزدهم توانست بخوبی به این مطالبه پاسخ دهد.

محمدی با اشاره به اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب و فاضلاب استان در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان، اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار از محل ماده ۵۶ و ۶۲۰ میلیارد تومان آن از محل منابع عمومی تامین شده است.

وی ادامه داد: این اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام فاضلاب، اصلاح شبکه‌های فرسوده، آبرسانی روستایی و رفع تنش آبی شهر‌های استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در استان ۹ مجتمع آبرسانی روستایی در حال اجراست که در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، اردل، کوهرنگ و کیار و بن واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار