مدیر جهادکشاورزی ملایر گفت: این شهرستان در تولید ماهیان زینتی رتبه دوم و در تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی رتبه سوم است.

یوسف کاکاوند گفت: از طرف دیگر ملایر دارای تعدادی زیادی قنوات، چشمه و چاه با دبی و شرایط فیزیکی- شیمیایی مناسب به منظور آبزی پروری بوده و به علت موقعیت شهرستان و نزدیکی به بازار مصرفی، چون استان مرکزی، امکان عرضه ماهی نیز فراهم است.

او افزود: متأسفانه در سال ۱٤۰۰ با پیگیری به عمل آمده صرفاً مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت اوراق تخصیص یافت و امسال میزان اعتبار عمرانی طرح توسعه آبزی پروری شهرستان، صفر بوده است.

مدیر جهادکشاورزی ملایر تصریح کرد: به منظور رشد و توسعه شیلات در شهرستان و ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان، با اجرای دوره‌های آموزشی آبزی پروری، طبخ آبزیان، کمک در خرید و توزیع بچه ماهی، خوراک و تجهیزات مابین استخرداران و موارد دیگر، نیازمند مساعدت مسئولان نسبت به اصلاح موافقت‌نامه و تخصیص اعتبار مناسب برای اجرای طرح های های شیلات به منظور توسعه آبزی پروری در ملایر هستیم.

کاکاوند افزود: با وجود اینکه اعتبارات طرح توسعه آبزی پروری به صورت متمرکز در ستاد استان جذب و هزینه می‌شود، با آمادگی این مدیریت می‌توان اعتبارات را توسط شهرستان در زمینه ترویج تولید ماهی در قنوات و سایر برنامه‌های مصوب هزینه کرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر تعداد مزارع فعال سردآبی در شهرستان ۲۵ مزرعه و تعداد مزارع فعال گرم آبی و منابع آبی هشت مزرعه است.

مدیر جهادکشاورزی ملایر گفت: در مجموع طی سال ۱۴۰۱ میزان تولیدات شیلات شهرستان ملایر، ۵۵۰ تن بوده و پتانسیل افزایش تولید و بهره برداری در این بستر وجود دارد، اما متأسفانه هیچ گونه تسهیلات و اعتباری برای توسعه مزارع فعال و تأسیس مزارع جدید در اختیار نداریم.
گفتنی است در اجرای فعالیت‌های پرورش ماهی در کانال قنوات، احداث مزرعه کروکودیل، احداث مرکز حد واسط تولید بچه ماهی قزل آلا و دریافت پروانه تأسیس نخستین مزرعه خاویاری جزو نخستین‌ها در استان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.