وزیر صمت گفت: تاخیر در واردات خودرو به این دلیل است که وارد کننده باید مذاکره کرده و قرارداد منعقد کند، از جانب ما مانعی وجود ندارد.

آقای رضا فاطمی امین گفت: در خصوص واردات خودرو هماهنگی‌ها انجام‌شده و اکنون یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند. تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.

او می گوید: احیای واحد‌های راکد تبدیل به یک پروژه در خصوص معادن و صنایع شده و تاکنون موفق شده‌ایم تا ۲ هزار واحد را احیا کنیم.

او در خصوص حمایت‌های ناکافی از واحد‌های تولیدی و تعیین سطح اعتبارات، گفت: این حرف به‌نوعی درست است. در کشور تنوع در مصارف و کسب‌وکار‌ها و محدودیت در منابع داریم. این نبود توازن را باید با کار‌های خلاقانه جبران کنیم؛ مثلاً در بحث منابع مالی ۲ کار را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آغاز کردیم که یکی از این کار‌ها تأمین مالی زنجیره‌ای است که از این طریق بهره‌وری منابع مالی را افزایش دادیم. این کار از سال گذشته آغاز شده و باید تقویت شود.اقدام دوم این است که جلوی انحراف منابع مالی از تولید را بگیریم تا کسی نتواند منابع را به اسم تولید بگیرد و جای دیگر هزینه کند.

او گفت: پاسخ اصلی این است که روش‌هایی به کار ببریم که با همین منابع موجود بتوانیم از واحد‌های تولیدی حمایت کنیم.

وزیر صمت همچنین درباره تکمیل سامانه تجارت گفت: این کار وسیع آغاز شده و با تمام واحد‌های تولیدی وارد مذاکره شده‌ایم تا تمام تولید خود را در آن ثبت کنند تا وضعیت تولید را به لحظه رصد کنیم. اکنون ارتباطات با گمرک برقرار است و داده‌هایی را می‌خواهیم تا این سامانه را تکمیل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
با سلام
آخر اختلاف قیمت بازار و کارخانه ترفندی بیش نیست شرکتهای خودرو سازی جزو بی انصاف ترین و بی مصرف ترین اقشار جامعه هستند که ضربه مهلکی به مردم و حکومت میزنند و از اسباب نارضایتی شدید مردم در جامعه هستند و با دروغ پردازی و فریب خود را ورشکسته جلوه میدهند در حالیکه سرشار از سود آوری هستند و در همه حال برای جامعه مضر و خطر ناک هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
دلار ندارید این علتش هست و مردم سر کار گذاشتید تازع بیادم آشغال های چینی و هندی میاد که خریدار نداره
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۷:۴۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
یک قرارداد نوشتن آن هم بعد از گذشت این همه وقفه و زمان نیاید اینقدر طول بکشد مگر دسته هایی در کار باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
در مورد خودروسازها نمی تونید بگید حمایتی نشده، 43 ساله همه جانبه دارید ازشون حمایت می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
وزیر صمت در مقابل مافیای خودرو تقریبا هیچ کاری نمی تواند بکند چون مافیا ساختاری در دولت و مجلس طراحی کرده که آلودگی و فساد و رانت حاکم شده لذا رهبری هم اشاره کردن ولی بازهم این صنعت درست نشد و رئیسی هم بازدید رفت درست نشد حتی خیلی ها را اینها با حواله می خرند لذا کار مسؤلین میفته به قیامت البته اگر... اعتقادی باشه مثلا همکار شما آقای قالیباف ازش سوال کنین چی شد که تغییر مواضع داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
ای لعنت خدا بر هر مسئول بی شرفه که دارند با بی عدالتی ملت را از انقلاب دور می کنند و به نظام بدبین کردن چون دروغگو بی شرف هستند چرا بعنوان مسال این دو شرکت خودرو را در اختیار خانوادهاییکه خودرو وپلاک خودرو بنامشان نیست وده ۱۰ سال است از این دو شرکت دزد چپاولگر خودرو نگرفته اند قرار نمی دهند تا این اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه از بین بره وزیر دروغگو چرا چرا این الویت را انجام نمی دهی تا نرخ بازار و دو شرکت به هم نزدیک شود منافع چه کسانی در خطر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
اگر واردات خودرو، بخشی از سیاست های شما در ایجاد رقابت، شکاندن انحصار و تنظیم بازار است. معنی صحبت این است که عملا این بخش از برنامه های شما شکست خورده و ظاهرا شما هم به عنوان متولی کار، رغبتی برای فعال نمودن واردات خودرو ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۲:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
من در نمایشگاه بین المللی مشهد .سال و تاریخش رو یادم نیست .سوار سوبارو شدم .این ماشین فوق العاده بود .امیدوارم روزی برسه در مورد ماشین های ساخت ایران هم همچین حسی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
راستش اینه : سنگ اندازی مافیای خودرو و تسلیم وزیر بی کفایت صمت و دولت رییسی در برابر مافیاست
آخرین اخبار