استاندار کرمان در سفر به انار گفت: چند پروژه که سال‌ها معطل مانده از جمله بیمارستان این شهرستان به زودی راه اندازی خواهند شد.

استاندار کرمان صبح امروز در بدو ورود به شهرستان انار با حضور در گلزار شهدای این شهرستان ،قبور مطهر شهدا این شهرستان را غبار روبی کردند و در ادامه با خانواده شهیدان قدیری دیدار و گفت و گو کرد.

وی از چندین پروژه نیمه تمام بازدید و همچنین آسفالت خیابان امام این شهرستان با ۲۳هزار مترمربع آسفالت و زیرسازی با هزینه‌ای بالغ بر۶۰میلیارد ریال را افتتاح کرد.

 فداکار استاندار کرمان با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان انار گفت: با پیگیری‌های انجام شده و اختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان کرمان، امیدواریم که بیمارستان انار تا ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین در خصوص مجتمع ادارات گفت: پیشرفت قابل توجهی در این پروژه صورت گرفته است، که امیدواریم این پروژه نیز به زودی به بهره برداری برسد.

  فداکار با اشاره به بازدید صورت گرفته از مجموعه ورزشی آموزش و پرورش گفت: در خصوص این پروژه در شورای آموزش و پرورش استان تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار کرمان در خصوص ممنوعیت شهرستان در زمینه سکونت و تردد افاغنه گفت: اگر بتوانیم شهرستان‌های دیگر را نیز ممنوع افاغنه خواهیم کرد.

وی در خصوص خبر‌های خروج پول مس از استان کرمان گفت: این خبر‌ها در حد شایعه است و پول تنها از بانکی به بانک دیگر منتقل گردیده است؛ و در حال حاضر ۴۶ درصد از منابع مس در رفسنجان استفاده میگردد.

  فداکار در خصوص کمک‌های اجتماعی مس نیز گفت: با توجه به اینکه این شرکت بصورت سهامی میباشد، کمک‌های خوبی به شهروندان ارائه نموده است که نمونه اخیر آن کمک هزینه تعمیرات مسکن در رفسنجان بوده است.

وی افزود: چند پروژه که سال‌ها معطل مانده از جمله پروژه بیمارستان انار و پلی که در جاده ترانزیتی قرار دارد و همچنین پروژه مجتمع اداری شهرستان انار به زودی تعیین تکلیف و راه اندازی خواهد شد.

استاندار در پایان در نماز جمعه این شهرستان شرکت و  مردم با استاندار رو در رو صحبت کردند.

صالحی فرماندار انار در این جلسه با اشاره به موقعیت و پتانسیل‌های شهرستان انار گفت: بالغ بر ۲۴۰۰۰ خودرو روزانه در مسیر ترانزیت شهرستان انار به سایر استان‌ها تردد دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی شهرستان بویژه طی دوسال اخیر خواستار تجدید نطر در ضریب محرومیت برای شهرستان انار شد.

فرماندار با اشاره به گرایش سرمایه گذاران یزدی جهت سرمایه گذاری در انار گفت: متاسفانه بروکراسی اداری مانع بسیاری از سرمایه گذاری‌ها در شهرستان شده است.

پیگیری جهت جذب آب برای شهرک صنعتی، راه اندازی نیروگاه خورشیدی و نیروگاه گازی، تامین آب شرب از محل آب انتقالی خلیج فارس، ارائه تسهیلات کم بهره برای کشاورزان با توجه به مشکلات اقتصادی و عدم وجود محصول طی دو سال اخیر از دیگر درخواست‌های فرماندار در این جلسه بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نیز در این جلسه خواستار توجه استان به شهرستان‌های مرزی بویژه انار شد.

وی با اشاره به اینکه مس بعنوان معین اقتصادی شهرستان می‌باشد، بر لزوم توجه بیشتر مس یه شهرستان تاکید کرد. پیگیری جهت تامین آب شرب شهرستان و پیگیری استقد ادارات شهرستان و جذب نیرو برای ادارات شهرستا ن از دیگر خواسته‌های امام جمعه بود.

موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه از ابلاغ ۴ درصدی تسهیلات ۵ ساله به کشاورزان خبر داد که بزودی سهم بانک‌های عامل مشخص خواهد شد.

وی همچنین از ابلاغ تسهیلات سرمازدگی و همچنین امهال وام‌های کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد.

موسوی از تخصیص ۲۴ میلیارد تومانی اعتبارات سفر برای بیمارستان انار خبر داد و افزود: ۱۰۰ درصد اعتبارات ۱۰ میلیاردی تقاطع جذب گردیده است.

معاون استاندار با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به استان گفت: از برکات سفر اختصاص ۲۶ هزار میلیارد به استان بوده است.

  موسوی با اشاره به پیشرفت مجتمع ادارات از افزایش اعتبارات این پروژه بمنظور تکمیل آن در آینده نزدیک خبر داد.

وی همچنین در خصوص تعمیرات استادیوم انار افزود: سهم شهرستان در این خصوص دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار