قنبری گفت: «روشنگر» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به آسیب‌شناسی آموزش قرآن در کشور می‌پردازد.

سمیرا قنبری، تهیه‌کننده برنامه «روشنگر» درباره موضوعات این برنامه که این‌روز‌ها از رادیو قرآن پخش می‌شود، گفت: «روشنگر» برنامه‌ای گفتگو محور و چالشی است که به آسیب‌شناسی آموزش قرآن در کشور می‌پردازد. در این برنامه از افراد مختلف از جمله آموزش و پرورش، مسئولین شورای کتب درسی، مسئولین در حوزه آموزش قرآن استفاده شده است.

قنبری ادامه داد: علاوه‌بر مسئولین، منتقدین هم درباره بحث آموزش قرآن در کشور انتقاد یا طرح و ایده‌های جدیدی را ارائه دادند. یکی از بحث‌ها محوریت روخوانی قرآن بود که به نقاط ضعف و قوت آن پرداخته شد. اینکه چرا یک دانش‌آ‌موز بعد از ۱۲ سال که روخوانی قرآن را در مدرسه یاد می‌گیرد، در دانشگاه نمی‌تواند قرآن بخواند و از پس روخوانی ساده برنمی‌آید. اشکال کار کجاست.

تهیه‌کننده برنامه «روشنگر» با بیان اینکه این برنامه تا هفته اول دی روی آنتن رادیو قرآن می‌رود، افزود: مگر اینکه بخواهیم فاز بعدی برنامه بعداً شروع کنیم. «روشنگر» از اول مهر روی آنتن شبکه رفت. این برنامه گفتگو‌محور کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که یک‌شنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۳۵ دقیقه پخش می‌شود. اجرای برنامه هم مهدی صفری به عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار