بولتون: آمریکا به انقلاب در سیاست تحریم نیاز دارد

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از نحوه سیاست تحریمی این کشور خواستار تغییر و انقلاب در آن شد.

«جان بولتون» مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید، در گزارشی برای نشریه هیل، نوشت که برای بیش از ۳۰ سال سیاست آمریکا در مقابل حریفانش، سیاست تحریم بوده و این مسئله در سیاست خارجی این کشور بسیار بارز است، اما به عقیده بولتون تحریم‌ها همواره ضعیف عملکرده و به شکل درستی اعمال نشده‌اند.

بولتون در این گزارش با بیان آنکه آمریکا درک درستی از رقیبان خود نداشته و باید بداند کشور‌های مورد تحریم هم عملکردی خلاقانه دارند نوشت: «ما در تصورمان تحریم‌ها را بخشی از جنگ اقتصادی می‌دانستیم، اما باید بدانیم تحریم تا حدی موثر است و بیشتر از آن برای ما توهم است.»

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعا‌ها درباره استفاده از پهپاد ایرانی در حملات روسیه به اوکراین، مدعی شد: «پهپاد‌های ایرانی که روسیه استفاده می‎کرد اجزایی آمریکایی یا حتی متعلق به باقی کشور‌ها غربی داشتند، تحریم‌ها و کنترل تسلیحات صادراتی شامل برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک نیست. استفاده از چنین تسلیحاتی در پهپاد نشان می‌دهد ایران تا چه حد توانسته تحریم‌های ما را دور بزند.»

او در ادامه برای موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا نوشت: «ایران تا حدی موفق بوده که توانسته به راحتی مقادیر زیادی نفت را به شکل بین‌المللی به فروش برساند. این چنین مثال‌هایی نشان می‌دهد که نیازمند انقلاب فرهنگی در زمینه تحریم‌ها هستیم، ما رقیبانی مانند چین داریم که قدرت اقتصادی بزرگی به شمار می‌روند. امروز اقدام نکنیم بعدا فلج خواهیم شد. امروزه تصمیم‌گیرندگان در واشنگتن تلاش‌های خود را تباه می‌کنند و نمونه آن را می‌توان در تحریم‌های هوشمندانه و هدفمندی دید که به جای اقدامات گسترده‌تر و فراگیرتر اعمال شدند. هرچه تحریم‌ها دقیق و هوشمندانه‌تر باشند، فرار هم آسانتر است.»

بولتون در ادامه مدعی شد که آمریکا به حدی جزئیات در تحریم‌های خود ارائه می‌دهد که آن‌ها را به نقشه راهی برای رقیبان و کشور‌های تحت تحریم تبدیل کرده است.

این در حالیست که به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تکرار این ادعا که ایران در کنار روسیه است و تجهیزات نظامی و مربیان را برای حمله به کشور دیگری در اختیار آن قرار می‌دهد، گفت: «ما قبلاً اقداماتی را انجام داده‌ایم تا انتقال پهپاد‌ها و تجهیزات نظامی ایران به روسیه را دشوار کنیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
امریکا به یک انقلاب اسلامی به رهبری ایران نیاز فوری دارد.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۸:۰۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.
آخرین اخبار