اعلام فراخوان طراحی المان‌های نوروزی در قزوین

فراخوان طراحی المان‌های نوروزی سال ۱۴۰۲ سازمان زیباسازی شهرداری قزوین منتشر شد.

منجم، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: با هدف استفاده از ایده و تفکر خلاق هنرمندان فراخوان طراحی المان‌های نوروزی- بهاری سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

او افزود: المان‌های شهری علاوه بر داشتن جنبه زیبایی و هویتی سبب ایجاد شور و نشاط، ارتقای کیفیت و سر زندگی فضای شهری می‌شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این فراخوان با هدف اشاعه فرهنگ زیباشناختی و ارتقای سواد بصری در جامعه، حمایت از هنرمندان متخصص، تقویت شور ونشاط بهاری در فضای شهر، جذب ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه، ایجاد فضای مناسب و بهبود نمای شهری است.
او با اشاره به رویکرد محتوایی این فراخوان گفت: نوروز (نماد‌ها و نشانه‌های نوروز، تقویت شور و نشاط بهاری، آثار تعاملی و...)، استفاده از مضامین فرهنگی- مذهبی و تاریخی شهر قزوین، استفاده از هنر خوشنویسی در فضای شهر، ماه مبارک رمضان (بهره مندی از مفاهیم ماه مبارک رمضان، آیات قرآن و احادیث و...) از جمله رویکرد‌های محتوایی فراخوان نوروز ۱۴۰۲ است.

منجم ادامه داد: طراحی در بخش المان شهری به دو صورت المان دایمی و المان مناسبتی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ادامه داد: استفاده از آرایه‌ها و تزیینات الحاقی یا مستقل خلاقانه در سطح شهر، نگاه نو به تزیینات مناسبتی در شهر، انواع ریسه‌ها (نوری، پارچه ای) - کتیبه ای- پرچم ها- تابلو‌های نوری- تابلو‌های تصویری و...، امکان تکثیر، الحاق به سازه‌های شهری، حمل و نقل آسان از جمله مواردی است که در بخش نورآرایی شهری و آذین بندی مناسبتی باید مورد توجه قرار گیرد.

او در خصوص مشخصات طرح‌ها افزود: ارایه طرح بدون پرسپکتیو، با رنگ آمیزی کامل و بزرگنمایی جزییات در قطع A۳ و با فرمت مشخص شده باشد، همچنین طرح به صورت فتومونتاژ در تصویر واقعی در قطع A۳ باشد.

منجم بیان کرد: به همراه پرینت رنگی باید یک سی دی محتوی فایل طرح با فرمت Jpage در قطع A۳ و با رزولیشن ۳۰۰ و مشخصات فردی، شماره تماس ثابت و همراه و آدرس و رزومه شرکت تحویل دبیرخانه فراخوان شود.
او گفت: ارسال تصویر ماکت یا طرح به صورت سه بعدی اختیاری می‌باشد و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ طرح در هر بخش ارایه دهد.

منجم اعلام کرد: شرکت کنندگان می‌توانند طر ح‌های پیشنهادی خود را به دو صورت حضوری و یا از طریق پست به دبیرخانه فراخوان واقع در قزوین، خیابان تهران قدیم، کمربندی جمهوری اسلامی، ابتدای خیابان تالار، سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ارسال کنند و جهت دریافت جزییات بیشتر طرح با شماره‌های ۸۶-۰۲۸۳۳۵۷۸۰۸۴ تماس بگیرند.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین مهلت ثبت نام و تحویل آثار را تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: نتایج این فراخوان ۱۵ دی ماه اعلام می‌شود.

منجم از علاقمندان دعوت کرد در این فراخوان شرکت و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان زیباسازی شهرداری قزوین http://Zibasazi.qazvin.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.