رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در آینده‌ای نزدیک شعبه شورای حل اختلاف در تمامی شهرک‌های صنعتی استان راه اندازی می‌شود.

 علی شعبانی رییس کل دادگستری استان و حسین رجبی دادستان قزوین در بازدید از ۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین گفت: طی ماه‌های گذشته و با ابتکار دادستانی شهرستان آبیک شعبه شورای حل اختلاف در شهرک صنعتی کاسپین راه اندازی شده و همین موضوع موجب کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی شورای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی پرونده‌های حادثه کاری مستقیماً در این شورا رسیدگی و منتهی به صدور گزارش اصلاحی می‌شود و کرامت کارگر و مدیرعامل شرکت حفظ می‌شود و کارگر مستقیماً با اوراق و مدارک مورد نیاز می‌تواند به شعب شرکت‌های بیمه مراجعه و دیه خود را دریافت کند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک شعبه شورای حل اختلاف در تمامی شهرک‌های صنعتی استان راه اندازی می‌شود، تا دیگر نیازی به حضور کارگر و مدیرعامل به مراجع قضایی نباشد و موارد مطروحه در همان شعبه تصمیم گیری شود.

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در حاشیه این بازدید گفت: سامانه ارتباط تصویری صنعتگران با دادستان مرکز استان در حال راه اندازی است و فعالان این حوزه می‌توانند به صورت مستقیم مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند، تا موارد به صورت ویژه و غیرحضوری پیگیری شود.

این مقام قضایی استان در خاتمه تصریح کرد: بحمدالله تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های استان برای حل مشکلات صنعت وارد میدان عمل شده‌اند و اقدامات آن‌ها جای تقدیر دارد و در این راستا باید اندک مسائل و مشکلات که ناشی از موارد قانونی و عدم همراهی برخی دستگاه‌ها است، از میان برداشته شود تا تولیدکنندگان در کمال امنیت به تولید بپردازند و قطعاً انتظاراتی از صنعتگران وجود دارد که آن‌ها نیز باید برآورده شود و تعاملات باید دوسویه باشد.

در این بازدید مسئولان قضایی استان در جریان مسائل و مشکلات ۳ واحد تولیدی و صنعتی قرار گرفتند و در خصوص برخی موارد دستورات لازم صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.