هشدار دامپزشکی در خصوص بیماری هاری

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان در خصوص رخداد بیماری هاری و تبعات خطرناک آن هشدار داد.

صفرزاده سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان گفت: بیماری هاری یکی از مهلک‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است که سگ و گربه یکی از اصلی‌ترین ناقلین این بیماری هستند.

او افزود: با توجه به اینکه سطح تماس و ارتباط این حیوانات با جمعیت انسانی بیشتر از سایر بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است، از این جهت خطر انتقال و پیشگیری و مقابله با آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

صفرزاده با بیان اینکه از ابتدای سال چندین مورد تلفات انسانی در کشور گزارش شده است اظهار کرد: اخیرا در چند شهرستان خراسان جنوبی نیز این بیماری مشاهده شده است و باید شهروندان در این خصوص هشیار باشند.

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان عنوان کرد: بیماری هاری یکی از مهمترین بیماری‌های فوق العاده خطرناک مشترک بین حیوان و انسان است که در بسیاری از مناطق جهان شایع بوده و سالیانه حدود ۶۰ هزار نفر در جهان در اثر ابتلا به هاری جان خود را از دست می‌دهند.

او تصریح کرد: همشهریان باید به منظور جلوگیری از افزایش تعداد سگ‌های ولگرد از غذا دادن به آن‌ها خودداری کنند، زیرا علاوه بر ازدیاد جمعیت سگ ها، این اقدام سبب می‌شود تا سگ‌های ولگرد از حاشیه به داخل شهر وارد شوند که این نزدیک‌تر شدن فاصله، سبب افزایش سطح تماس حیوانات با انسان می‌شود و برای جمعیت انسانی بسیار مخاطره آمیز بوده و ممکن است پیامد‌های نامطلبوبی به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.