مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:سرمایه‌هایی همچون میرزا کوچک که چهره‌های تاریخ ساز و هویت ساز هستند، باید هرچه بهتر معرفی شوند.

حشمت الله قنبری پژوهشگر ، محقق و استاد دانشگاه در همایش بزرگداشت نهضت جنگل در فومن گفت: میرزا کوچک جنگلی بر پایه تفکر دینی که ریشه در سنت پیامبر اعظم و تشیع علوی داشت قیام خود را آغاز کرد و با تلاش برای ایجاد اتحاد اسلامی، عدالت خواهی و مقابله با ظلم جانش را فدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ امضای روحانیت شیعه پای هیچ قرارداد استعماری دیده نمی‌شود، افزود: امروز نظام جهانی سلطه انقلاب اسلامی ایران به ویژه روحانیت شیعه را به عنوان محور اصلی آزادی خواهی و استقلال طلبی در مقابل زیادی خواهی‌های خود می‌داند و با تمام توا و ابزار خود برای متوقف کردن روحانیت تلاش می‌کند، اما ملت بزرگ ایران با شناخت کامل این ترفند شوم در مقابله با آن ایستاده است.

رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در این همایش گفت : باور ما این است که سرمایه‌هایی همچون میرزا کوچک که چهره‌های تاریخ ساز و هویت ساز هستند باید هرچه بهتر معرفی شوند تا نوجوانان، جوانان و ملت بزرگ ما از این استوره‌ها درس ایثار، مقاومت و فداکاری بیاموزند.

در این همایش چند برنامه فرهنگی و ادبی هم اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.