معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:ممنوع الورود بودن و اخراج برخی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد صحت ندارد.

ابوالفضل غفاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ممنوع الورود بودن برخی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد شایعات درباره اخراج و ممنوع الورود بودن تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد صحت ندارد.

وی افزود: برای برخی دانشجویان این دانشگاه هیچ حکمی صادر نشده و پرونده بدون صدور حکم ختم شده است، برخی دانشجویان نیز صرفا تذکر کتبی گرفته و یا به مدت یک تا چند ترم از تحصیل محروم شده اند که همه این حکم‌ها در مرحله بدوی هستند و همه دانشجویان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

غفاری ادامه داد: در شورای بدوی انضباطی پیشنهاد شده سه نفر از دانشجویان اخراج شوند، اما این احکام پس از بررسی در شورای تجدیدنظر انضباطی، به کمیته مرکزی ارجاع می‌شوند.

وی اظهار داشت: برای ۱۳ دانشجو نیز حکم ممنوع الورودی موقت صادر شده بود که طبق آیین نامه، این ممنوعیت تا زمان بررسی و صدور حکم شورای بدوی انضباطی بوده است که با مراجعه، رسیدگی و صدور حکم در شورای بدوی انضباطی، دوازده نفر ایشان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. -

غفاری ادامه داد: احکام صادر شده در شورای انضباطی قابل تجدیدنظرخواهی است و در صورت تقاضای تجدیدنظر توسط این دانشجویان، حکم قطعی پس از بررسی در شورای تجدیدنظر اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی تصریح کرد:اکثریت قریب به اتفاق دانشجویانی که در خارج از دانشگاه بازداشت شده بودند آزاد شده اند و تنها سه یا چهار نفر همچنان بازداشت هستند که دانشگاه پیگیری لازم را در خصوص پرونده‌های آن‌ها داشته است.

غفاری خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از دانشجویان از خدمات رفاهی محروم نشده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.