نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پرستاری به عنوان توفیق بزرگ است که نصیب پرستاران شده است، گفت: فعالیت پرستاری نوعی ایثارگری در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با پرستاران استان به مناسبت روز پرستار افزود: کار پرستاری یک موهبت است که به پرستاران اعطا شده و پرستاران بدون توجه به مزد مالی و مادی به دنبال مزد معنوی هستند.

وی اظهار داشت: تعرفه‌گذاری فعالیت پرستاران، اعمال ضریب و پرداخت مزد معنوی و جبرانی کار برای پرستارانی که با عشق و علاقه بر بالین بیمار حاضر می‌شوند، معنای خاصی ندارد و پرستاران بیشتر به دنبال مزد معنوی و پاداش پروردگار هستند و باید مراقب باشید مزد معنوی با مزد مادی جایگزین نشود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: پرداخت همه مطالبات، اجرای طرح تعرفه‌گذاری با ضریب بالا و پرداخت حقوق و مزایا با بالاترین ضریب یک مزد مادی فانی است و با مرگ انسان به دیگران منتقل می‌شود درحالیکه پرستاران مزد معنوی نزد پروردگار دارند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، نگاه مادی به کار پرستاری به تنهایی خسارت است و باید به امر معنوی کار خود توجه بیشتری داشته باشد با نیت خدمت به بیماران فعالیت داشته باشد و کار خدمت‌رسانی به بیماران را برای رضای خدا انجام داد که این امر نزد خدا محبوب است و مرد معنوی دارد.

وی با یادآوری سختی‌های که حضرت زینب (س) تحمل کردند، افزود: حضرت زینب الگوی پرستاران است و پرستاران باید خود را به خدا بسپارند و با الگوگیری از حضرت زینب با عشق، محبت و تزریق آرامش به بیمار بر سر بالین بیماران حاضر شوند.

نکونام با اشاره به اجرایی شدن طرح تعرفه‌گذاری پرستاران پس از ۱۶ سال گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پرداخت تمام مطالبات زمان بر است و نباید انتظار داشته باشیم که همه مسائل باهم حل شود.

وی به مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح مانند طرح رتبه‌بندی معلمان کار هزینه‌بر است که به همراه خیلی از کار‌های معوقه دولت قبل و در واقع پاسخگویی به مطالبات اولویت قرار گرفته است.

امام جمعه شهرکرد گفت:در زمان حاضر پاسخ‌گویی عملی و نه شعاری به مطالبات مردمی را از سوی دولت شاهد هستیم که این امر هزینه زیادی را برای دولت دارد و اجرای کامل و ادامه دادن این راه همراهی اقشار مختلف را نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از عزت بخشی، کرامت، تعالی بخشی به انسان و فکر و فرهنگ است و شهوت نیست، افزود: اصل انقلاب کرامت‌های انسانی و شخصیت بخشی به انسان‌هاست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دشمن در زمان حاضر به دنبال ضربه‌زدن به نظام و انقلاب است و می‌خواهد انقلاب را دیکتاتور، خشن و سلب‌کننده آزادی جلوه دهد.

امام جمعه شهرکرد گفت: حقیقت انقلاب ما کرامت‌بخشی به انسان و عفاف و حجاب شخصیت و عظمت زن است که نباید اجازه دهیم جایگاه‌ها عوض شود و این مطالب را باید گفت تا حقایق آشکار شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار