مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: ۱۲۷ طرح عمرانی و زیربنایی در این استان با مشارکت بنیاد برکت در دست اجرا است .

مجتبی موسوی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل ساخت ۶ مدرسه، چهار مسجد، ۷۵ واحد مسکونی و ۴۲ طرح عمرانی دیگر شامل لایروبی و مرمت قنوات روستایی، آبرسانی، بازسازی و تجهیز مدارس، بیمارستان و خانه عالم است.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در چند سال اخیر در زمینه سلامت و سایر خدمات نیز یک میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی هزینه کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: این ستاد از ابتدای فعالیت خود در امور زیربنایی و فرهنگی ۷۰۱ طرح را با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در استان اجرا کرده و از این تعداد ۵۷۴ طرح در زمینه عمرانی و امور زیربنایی بوده که با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۷۲ مدرسه، ۲۲ باب مسجد، ۳۱۸ واحد مسکن محرومان، ۱۶۲ پروژه عمرانی دیگر شامل تکمیل بیمارستان، حوزه علمیه، آبرسانی، احداث حسینیه، راه، کتابخانه، زمین چمن و سالن ورزشی است.

موسوی عنوان کرد: اجرای طرح توسعه نهبندان در امسال نیز به عنوان سومین سال پیاپی توسط این ستاد دنبال می‌شود و در زمینه ارتقای زیرساخت‌های شهرستان نهبندان ۵۰ میلیارد تومان مشارکت خواهیم داشت.

او با اشاره به اقدامات توانمندسازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی ستاد اجرایی در خراسان جنوبی افزود: تاکنون هشت هزار و ۸۵۲ طرح اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان اجرا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد، ۱۲ طرح بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد تومان، هزار و ۸۱۶ طرح اجتماع‌محور سحاب با ظرفیت اشتغال ۲۶ هزار و ۴۴۸ نفر و مجموع سرمایه‌گذاری هزار و ۶۴ میلیارد تومان، ۲۳ طرح تسهیلات‌محور با ظرفیت اشتغال ۸۶۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۱۱ میلیارد تومان و یک طرح مشارکت مدنی با ظرفیت اشتغال پنج نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

او عنوان کرد: پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور از طریق شبکه مجریان و تسهیلگران و کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده نیز توسط این ستاد دنبال می‌شود.

موسوی گفت: توانمندسازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی با اجرای سه هزار و ۵۰ طرح اقتصادی اجتماع‌محور با حجم کل سرمایه‌گذاری ۵۷۹ میلیارد تومان و ایجاد ظرفیت شغلی ۹ هزار و ۱۵۰ نفر تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.