نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی خواست نسبت به تصمیم حذف یارانه کود محصول برنج تجدیدنظر کند.

ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: زمانی که بحث واردات محصولات کشاورزی می‌شود اعلام می‌کنید برنج کالای اساسی بوده و بیش از نیاز کشور واردات برنج داریم، اما زمانی که بحث تسهیلات و یارانه کود و سم کشاورزان می‌شود برنج از گردونه کالای اساسی حذف می‌شود.

او افزود: بر اساس آخرین ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۱ یارانه کود تنها به گندم، جو، کلزا و چغندرقند اختصاص می‌یابد و برنج از این مهم حذف می‌شود، از طرفی امسال بر اساس سیاست‌های غلط آب منطقه‌ای فشار مضاعفی به این قشر ضعیف وارد شده است.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر یارانه کود حذف شود قیمت کود از ۲۵۰ به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، سوپر فسفات ساده از ۲۰۰ به ۵۹۰ هزار تومان و سولفات پتاسیم از ۳۵۰ به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند لذا نمایندگان استان‌های شمالی به این تصمیم معترض هستند و باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.