یارانه کود محصولات اساسی بعد از برداشت محصول بر اساس میزان تولید به کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود.

سیروس بیک‌بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دولت به کود اوره، پتاسه و فسفات یارانه می‌دهد، گفت: کود‌های پایه بر اساس موجودی استان تقسیم‌بندی شده‌اند که کشاورزان در سامانه خرید، سطح زیر کشت و محل مورد نظر خود را وارد و بر اساس سهم کشت کود مورد نظر خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: عمده کشت پاییزه استان چهارمحال و بختیاری کلزاست که از شهریورماه ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۱۰ مهرماه امسال ۱۵۰ هکتار زیر کشت این محصول رفت.

بیک‌بکان اظهار داشت: کشت گندم از ۲۰ مهرماه آغاز شده است و تا آخر آبان ماه امسال یا ۱۰ آذر بسته به شرایط آبی ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: توصیه می‌شود که کشاورزان کشت گندم را به صورت آبیاری انجام دهند، اما متأسفانه در برخی نقاط آب کافی وجود ندارد که با توجه به شرایط جوی و آبی به صورت کشت زندانی انجام می‌شود.

بیک‌بکان ادامه داد: محصولات چغندر، لوبیا و سیب زمینی در حال برداشت است که کشاورزان پس از پایان برداشت این محصولات کشت گندم را در زمین‌هایشان آغاز می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کود‌های فسفاته و پتاسه عمدتاً وارداتی هستند، گفت: در سه الی چهار ماه اخیر قیمت این کود‌ها در بازار جهانی سه برابر افزایش قیمت داشت و هر یک تن کود از ۳۰۰ یورو به ۹۰۰ یورو افزایش یافته است.

وی گفت: دولت یارانه کود و آماده‌سازی را در کشت‌های اساسی مانند گندم و ذرت بعد از برداشت محصول بر اساس میزان تولید به کشاورز پرداخت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار