رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی ما را قادر خواهد ساخت غذای حداقل ۲۰ میلیون نفر را تامین کنیم.

رضا بهراملو گفت: هدف ما دستیابی به امنیت غذایی پایدار است، همکاران جهاد کشاورزی سربازان جنگ اقتصادی هستند و این سازمان با یک سوم نیرو در حال ارائه خدمات است.

او گفت: در راستای همه موضوعات مرتبط با کشاورزی کارگروه‌های تخصصی برگزار و تصمیمات لازم گرفته می‌شود، امروزه غذا به عنوان اسلحه مطرح و تأمین غذا اولویت اول مجموعه جهاد کشاورزی است.

بهراملو گفت: حفظ منابع آبی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است، زیرا که اگر آب نباشد تأمین غذای مردم دچار مشکل خواهد شد، حفظ آب و خاک به منظور تأمین امنیت غذایی مد نظر است و برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در راستی حفظ اراضی مرغوب کشاورزی است.

او گفت: جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی ما را قادر خواهد ساخت غذای حداقل بیست میلیون نفر را تأمین کنیم، کمیته‌های تخصصی که در جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود نقشه راه تولید محصولات کشاورزی استان را مشخص خواهد کرد.

بهراملو گفت: برنامه ریزی‌ها با دید باز و نگاه به آینده انجام می‌شود و الگوی کشت برای نخستین با در کشور در استان همدان رونمایی شد، چهل هزار میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور جهت اجرای الگوی کشت در نظر گرفته شده و برش استانی و شهرستانی این طرح در استان تهیه و تدوین شده است.

برچسب ها: کشاورزی ، ضایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.