نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: با توجه به کاهش قیمت سیب زمینی در دیدار با وزیر جهادکشاورزی دستورات سهمیه صادراتی گرفته و صادر شد.

فتح الله توسلی گفت: شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ از عمده‌ترین تولید کنندگان سیب زمینی در کشور محسوب می‌شوند و حدود ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در حوزه انتخابیه تولید می‌شود.

او با بیان اینکه تولید کل سیب زمینی در استان همدان یک میلیون تن است، گفت: از این میزان ۲۸۰ هزار تن در شهرستان بهار، ۲۰۰ هزار تن در کبودراهنگ و حدود ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی از طریق کشاورزان این شهرستان‌ها در سایر استان‌ها تولید و در انبار‌های منطقه نگهداری می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: قیمت پایین سیب زمینی در خرید از محل انبار موجب نگرانی و ناراحتی کشاورزان سیب زمینی کار شده است.

توسلی در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مطالبه این قشر از جامعه را مطرح شد، گفت: در این دیدار تقاضای مجوز صادرات حداقل ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی از انبار‌های شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی این دو شهرستان درخواست شد.

او گفت: هزینه‌های بالای عوارض صادرات با مشکل جدی مواجه شده است که در راستای حمایت از کشاورزان، حذف و یا کاهش عوارض صادراتی نیز مطرح شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زارعی حسن
۱۷:۰۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
با تشکر از زحمات
من به نوبه خودم سپاسگزارم