امام جمعه اصفهان:

هیچ جایگزینی برای نقش مادری در جامعه نیست

امام جمعه اصفهان گفت: در حوزه‌های علمیه خواهران به جای فقاهت کامل، بیشتر بر تربیت انسان و مادری با جنبه‌های اخلاقی تأکید شود، چون هیچ جایگزینی در جامعه برای نقش مادر متعهد و با اخلاق نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار سرپرست و مدیران حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با ارزشمند خواندن تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: تأثیر حضور بانوان در حوزه‌های علمیه و تحصیل علوم دینی کمتر از تربیت برادران مبلّغ نیست، حتی اگر آنان پس از تحصیل فقط به عرصه زیبنده و شایسته مادری و همسری روی بیاورند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: حضور همسر و مادر خوب ریشه ایجاد خانواده خوب است و باید نقشه راه و مسیر تدریس علوم در حوزه‌های علمیه خواهران این باشد که بانو، همسر و مادری خوب و در قامت یک انسان واقعی تربیت شود.

او با اشاره به ضرورت تربیت مبلغان دینی خواهر برای جامعه امروز گفت: بدون شک تاثیر کلام و رفتار تبلیغی یک بانو برای بانوان دیگر بیشتر از نفوذ کلام یک مبلغ دینی مرد برای آنهاست.

در این دیدار، زهرا شفیعی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با برشمردن برخی از اقدامات و دستاورد‌های حوزه خواهران استان گفت: شمار بانوان طلبه در حال تحصیل ۵۴۷۳ نفر، فارغ التحصیل ۸۱۲۳ نفر و طلاب سطح سه، ۱۰۱۱ نفر است و برخی از طلاب نیز در سطح چهار حوزه علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

به گفته او مشاور دینی، تربیت کودک و نوجوان، مطالعات زنان، اخلاق و تربیت اسلامی، فقه و اصول و مدرسی ادبیات عرب از رشته‌های تعریف شده در حوزه علمیه خواهران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.