مدیر کل شیلات خوزستان آخرین وضعیت طرح‌های پرورش ماهی در قفس استان را تشریح کرد.

فتح الله ابوعلی می‌گوید: خوزستان ۲ ظرفیت و جایگاه برای پرورش ماهی دارد یکی در دریا و خوریات و دیگری در پشت مخازن سد‌های استان.

او افزود: در دریا اولین قفس‌ها را وارد آب خواهیم کرد و یک طرح ۵۰۰ تنی پرورش ماهی نیز در بندر بحرکان هندیجان که مجوز‌های لازم را اخذ کرده اجرایی خواهد شد ضمن آنکه دومین و سومین طرح‌ها نیز در حال عملیاتی شدن هستند.

به گفته آقای ابوعلی بدر اطراف بندر صنعتی ماهشهر نیز امکان پرورش ماهی در قفس وجود دارد و مجوز‌های زیست محیطی آن نیز گرفته شده همچنین فراخوان‌های عمومی برای سرمایه گذاری در این حوزه صادر شده.

مدیر کل شیلات خوزستان ضمن ابراز امیدواری برای پیشگامی خوزستان در خصوص پرورش ماهی در قفس در خوریات گفت: در دریاچه سد‌ها نیز بر اساس تعامل‌هایی که با سازمان آب و برق صورت پذیرفته برای پرورش ماهی در ۲ سد مارون و جره موافقت شد.

سد مارون در شهرستان بهبهان آب مورد نیاز کشاورزی این شهرستان را تامین می‌نماید، همچنین سد مخزنی جره در نزدیکی‌های شهرستان‌های رامهرمز و باغملک قرار دارد.

بر اساس اطلاعات شیلات خوزستان مارون به عنوان نخستین مکان برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و به صورت آزمایشی در نظر گرفته می‌شود.

فتح الله ابوعلی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرورش ماهی خاویار در سد کارون ۳ در ابذه و باغملک گفت: مطالعات در این زمنیه باید پیگیری شود و پژوهشکده تحقیقاتی شیلات استان که قرار شد تا پایان آذر ماه نتایج را در شهرستان‌های ایذه، باغملک و مسجد سلیمان اعلام کنند.

او اشتغالزایی طرح‌های دریایی و خوریات را بالغ بر ۵۰۰ نفر و طرح‌هایی دریاچه سد‌ها را ۳۰۰ نفر برآورد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.