رییس انجمن برنج خوزستان نسبت به مخلوط کردن برنج خارجی با برنج عنبربوی خوزستان هشدار داد و از مصرف کنندگان خواست برنج محلی را از مراکز معتبر و پاسخگو خریداری کنند.

محمد سواری می‌گوید: بر اساس بررسی میدانی، برخی سودجویان در هفته‌های اخیر برای کسب سود نامشروع، اقدام به مخلوط کردن برنج خارجی با انواع برنج معطر تولیدی خوزستان کرده‌اند.

او افزود: سودجویان به تازگی این نوع برنج را در کیسه ۱۰ کیلوگرمی با بهای کمتر از قیمت متعارف به مشتریان عرضه می‌کنند و تشخیص این مساله (اختلاط برنج خارجی با عنبربو) برای مصرف کننده مشکل است.

به گفته آقای سواری در روز‌های اخیر عرضه این برنج که به نوعی تقلبی است بیشتر شده و لازم است دستگاه‌های مسئول، نظارت بیشتری روی این مساله داشته باشند تا حقوق مصرف کننده رعایت و سودجویان به دستگاه قضایی معرفی شوند.

عرضه برنج تازه استان از ۲ هفته پیش شروع شده و برنج تولیدی خوزستان از کیفیت و طعم بالایی برخوردار است و مخطوط کردن برنج معطر استان با برنج خارجی، باعث ضرر و زیان کارخانه‌های برنج کوبی و ایجاد بدبینی بین مردم خواهد شد.

برنج عنبربو مشتریان و خواستاران زیادی در استان و استان‌های همجوار دارد از این رو برخی اقدام به خروج شلتوک از استان نیز کرده اند.

به اعتقاد رییس انجمن برنج خوزستان خروج شلتوک خوزستان به کارخانه‌های برنج کوبی که سطح قابل قبولی از اشتغال را دارند آسیب می‌زند از این رو باید جلوی آن گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.