مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: باید پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری به شکل چند منظوره تعریف شود.

محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران امروز در آیین افتتاح کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محله بانبرز شهر ایلام اظهار داشت: مردمی سازی از اهداف دولت در طرح بازآفرینی شهری است، برای این منظور باید از مشارکت خود مردم، سرمایه گذاران و خیران استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت و شتاب بخشی طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف افزود: نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه فراهم کرده است، معیشت، بهداشت و اشتغال سه موضوع اصلی است که باید در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: ادبیات بازآفرینی در دولت سیزدهم تغییر یافته است، در واقع عمده مشکل در محلات هدف بازآفرینی فرسودگی و حاشیه نشینی نیست بلکه از بسیاری شاخص‌ها همچون خدمات و مسکن عقب ماندگی وجود دارد که تلاش دولت این است که فاصله بین این محلات برخوردار و مناطق غیربرخوردار کمتر شود.

آیینی اضافه کرد: مطابقت با اولویت‌های جدید نیاز‌های محلات احصا و پروژه‌های چند منظوره در محلات تعریف شود تا بتوان برای چند موضوع در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، آموزشی و جهت ارائه خدمات به مردم از آن‌ها استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تکمیل کامل کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز شهر ایلام شد و گفت: این پروژه باید تا دهه مبارک فجر به طور کامل تکمیل و در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

متوسط صدور پروانه‌های ساختمانی به یکماه کاهش یافته است

محمد آیینی روز دوشنبه نشست ستاد بازآفرینی شهری محدوده‌ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی استان ایلام افزود: سه محله مشخص در هر شهر هدف بازآفرینی و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کارگروه تخصصی ذیل ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شده و هدف این ستاد این است سکونتگاه‌های غیر رسمی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری کند، این ستاد و کارگروه در کل کشور نیز فعال در سطح استان‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

آیینی تاکید کرد: تمامی سکونتگاه‌های حاشیه‌ای موجود اگر چنانچه برای ادامه زیست انسانی مهیا باشد، ساماندهی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ستاد‌های برتر شهرستانی به استانداران معرفی می‌شوند و تلاش خواهیم کرد یک بسته جامع را تحت عنوان مشوق برای احیای بافت‌های فرسوده ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مدت زمان متوسط صدور پروانه‌های ساختمانی ۶ ماه بود که این فرآیند به یک ماه می‌رسد.

آیینی یادآور شد: در تمامی شهر‌ها برای احیای بافت‌ها و واحد‌های فرسوده ۳۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن بدون هیچ سودی پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰ درصد معابر در سکونتگاه‌ها واقع شده که بخشی از این معابر همچنان خاکی است و با برنامه ریزی انجام شده ظرف سه سال آینده هیچ معبر خاکی در کشور نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.