مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز در صورت تامین اعتبار محوطه‌سازی، تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -سمیه حیدری در نشست انجمن کتابخانه‌های استان ایلام، گفت: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی مهمی هستند که برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی با هدف توسعه فرهنگ عمومی جامعه برگزار می‌کند.

او گفت: پیش بردن رسالت مهمی که برعهده کتابخانه‌های عمومی است نیازمند منابع و زیرساخت‌های سخت‌افزاری است و برگزاری این حجم از برنامه‌های متعدد بدون حمایت دستگاه‌های دیگر و حمایت مالی نهاد‌های عمومی مانند شهرداری ها، امکان پذیر نیست.

او گفت: توسعه کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از برنامه‌های محوری است که با شناسایی مناطق فاقد کتابخانه و جذب حمایت‌های مالی دولت و نهاد‌های غیر دولتی، فضا‌های درخور و مناسبی برای آن‌ها تاسیس می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام گفت: تاسیس و بهره برداری از دو باب کتابخانه عمومی در شهر‌های ارکواز ملکشاهی و توحید هلیلان در سال جاری، در راستای توسعه متوازن فرهنگ کتابخوانی در استان، انجام گرفته است و در صورت تامین اعتبار محوطه سازی کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز ایلام، این پروژه مهم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

او در ارتباط با فعالیت‌های ترویجی در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: در سال جاری ۱۳ هزار برنامه فرهنگی در ۵۰ باب کتابخانه عمومی استان به همت کتابداران و با همکاری اعضا برگزار شده و جشنواره سراسری و بزرگ یازدهمین دوره کتابخوانی رضوی با مشارکت بیش از ۱۷ هزار نفر از هم استانی‌های عزیز برگزار شد و در کنار این‌ها اداره کل کتابخانه‌های استان با همکاری و مشارکت ادارات و نهاد‌های دیگر، برنامه‌های شاخصی مانند یادواره شعرطلوع سرخ، برنامه اهدای کتاب اهدای دانایی، جشن بزرگ کتاب برگزار و برنامه‌های مهمی مانند روایت مادری با حضور مادران شهدا و مسابقه بزرگ داستان کوتاه یا داستانک در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.