مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در سال جاری، ۱۳ هزار برنامه فرهنگی در ۵۰ باب کتابخانه عمومی استان برگزار شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ایلام به ریاست محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام  و با محوریت ویژه برنامه فرهنگی دهه فجر و اتمام پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در سال جاری ۱۳ هزار برنامه فرهنگی در ۵۰ باب کتابخانه عمومی استان به همت کتابداران و با همکاری اعضاء برگزار شده است.

او گفت: همچنین جشنواره سراسری و بزرگ یازدهمین دوره کتابخوانی رضوی با مشارکت بیش از ۱۷ هزار نفر از هم استانی‌ها برگزار شد و در کنار این‌ها اداره کل کتابخانه‌های استان با همکاری و مشارکت ادارات و نهاد‌های دیگر، برنامه‌های شاخصی مانند یادواره شعر طلوع سرخ، برنامه اهدای کتاب اهدای دانایی و جشن بزرگ کتاب را برگزار نمود.

حیدری گفت: این اداره همچنین برنامه‌های مهمی مانند روایت مادری با حضور مادران شهداء و مسابقه بزرگ داستان کوتاه یا داستانک را نیز در دست اقدام دارد.

 همچنین حسنی، معاون امنیتی سیاسی استاندار ایلام گفت: استان ایلام فرهنگ و تمدن کهن و با ارزش‌های متعالی دارد و گنجینه ارزشمند و پربار فرهنگ دفاع مقدس به آن غنای مضاعفی بخشیده است که تبیین و بازشناسی این مجموعه گرانقدر بر عهده مسئولین فرهنگی و به ویژه نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه است.

 در این جلسه مواردی مانند رفع دغدغه‌های مالی کتابخانه‌ها و تمرکز آن‌ها بر ارائه خدمات فرهنگی و کتابخانه ای، توجه جدی به کتاب و کتابخوانی مردم در کنار رسیدگی به دغدغه های معیشتی آنها، سوق دادن کتابخانه‌های عمومی در جهت ارتقای فضایل اخلاقی و اعتقادی مردم، تامین اعتبار پروژه‌های زیرساختی در حوزه کتابخوانی استان و تلاش شهرداری‌ها در جهت انجام وظایف ذاتی خود در قبال توسعه فرهنگ عمومی جامعه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.