دبیر جشنواره «مهرواره با نور» همدان گفت: این جشنواره با هدف تحکیم و تقویت بنیاد خانواده ویژه بانوان فعال فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود.

فاطمه الوان با اشاره به اینکه در استان همدان ستاد «مهرواره بانور» در تمام شهرستان‌های استان فعال است، افزود: هدف دیگر برگزاری این جشنواره رفع مشکلات خانوادگی محلات است.

اوبیان کرد: یکی از وظایف مسجد، حل مسئله‌های محله است و از مهم‌ترین مسائل هر محله در حوزه خانواده است.

الوان ادامه داد: این جشنواره با رویکرد حل موضوعات مربوط به خانواده و با محوریت بانوان فعال مسجدی در دو بخش حل مسائل محله و روایت خاطرات و تجارب برگزار شده است.

الوان با بیان اینکه جهاد تبیین عرصه هویت بخشی بانوان است، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران‌های دیگر همواره شاهد حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف بوده ایم.

او با تأکید بر این‌که امروز انقلاب اسلامی در مسیر شکل‌گیری پیشرفت ایرانی ـ اسلامی است و نهضت زنان باید پای این مسأله قرار گیرد و جای خود را پیدا کند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی کد‌های مهمی در این زمینه به ما دادند از جمله «جهاد تبیین» که در ارتباط با مردم و تعاملات طبیعی شکل می‌گیرد و بانوان با توجه به ارتباطات گسترده که با فامیل و دوستان دارند، فرصت اثرگذاری بیشتری در این زمینه دارند.

الوان با تأکید بر این‌که نقش‌آفرینی زنان مبتنی بر الگوی سوم نیاز به تقویت انگیزه و توانمندسازی دارد، عنوان کرد: باید بستر نقش‌آفرینی برای بانوان فراهم شود به نحوی که زنان، تعامل با اعضای خانواده و فامیل را فرصتی برای انجام رسالت خود ببینند که به نوعی فعال کردن کنشگری بانوان در حوزه جهاد تبیین است.

دبیر جشنواره "مهرواره با نور" استان همدان با اشاره به تمدید مهلت این جشنواره تا ۹ آذر ۱۴۰۱ اضافه کرد: تاکنون در استان همدان هزار و ۵۰۰ بانوی فعال مسجدی در این جشنواره شرکت و ثبت‌نام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.