مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت:آثار مکتوب فاخر و ارزشمندی از استان همچون کتاب «کاروان غم» به جشنواره مهرواره نو ارسال خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: جشنواره مهرواره هوای نو نخستین بار از سوی اداره کل امور تشکل‌ها و هیئت‌های حسینی در سطح ملی با همکاری و مشارکت همه مجموعه‌های مرتبط در امر هیئت همچون جامعه ایمانی مشعر و هیئت رزمندگان در حال برگزاری است.

او افزود: مهرواره در ۳ محور برنامه‌ریزی شده که محور اول مربوط به جامعه ستایشگران است که شاعران و مداحان برتر هر استان می‌توانند طبق ملاک‌ها و شاخصه‌های تعریف شده آثار خود را در قالب فایل ضبطی حداکثر ۵ تا ۷ دقیقه به دبیرخانه جشنواره به آدرس https://havayenoo.ir/ ارسال کنند.

نظیری ادامه داد: مدیحه‌سرایان برتر این مهرواره در روز میلاد حضرت زهرا (س) در جوار رهبر معظم انقلاب مدیحه‌سرایی خواهند کرد.

او گفت: بخش دوم مهرواره مربوط به تولید آثار مکتوب و کتابِ هیئت است، آثار مکتوبی که در حوزه تاریخ شفاهی هیئت یا مدیریت هیئت و موضوعات مرتبط با امر هیئت تدوین شده می‌تواند در این مهرواره شرکت کند، حمایت و پشتیبانی از آثار و کمک به چاپ آثار جزو امتیازات این بخش خواهد بود.

نظیری ابراز داشت: محور سوم جشنواره هیئت و تشکل‌های دینی است، اعم از هیئت و دیگر مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی که حضور مؤثری در جامعه و لایه‌های مختلف دارند همچون مجموعه‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان، خانواده و یا آسیب‌های اجتماعی فعال هستند و همگی در بخش سوم مهرواره می‌توانند حضور داشته باشند و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

او عنوان کرد: در این بخش به‌صورت ویژه علاوه بر تقدیر از هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برتر در مهرواره نمایشگاه تخصصی از مجموعه‌های برتر در مراسم اختتامیه که با حضور سران قوا و مسئولان عالی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: امتیاز ویژه دیگری هم برای شرکت‌کنندگان و برگزیدگان در این بخش در نظر گرفته شده و آن هم سفر‌های تجربه نگاری به داخل و خارج کشور است که برگزیدگان این بخش مقدماتی برایشان فراهم شده است تا بتوانند از مجموعه‌های فعال فرهنگی و اثرگذار در سطح کشور و بین‌الملل بازدید داشته باشند و از تجربیات موفق آن‌ها بتوانند در فضای هیئت و تشکل فرهنگی و مذهبی خودشان استفاده کنند.

او با اشاره به پیش‌بینی ارسال آثار خوب از استان همدان به جشنواره مهرواره نو گفت: از استان همدان آثار مکتوب فاخر و ارزشمندی همچون کتاب «کاروان غم» اولین کتاب تولید هیئت در کل کشور و تاریخ شفاهی «هیئت‌های همدان» مربوط به قبل از سال ۱۳۵۷ که به همت و تلاش جمعی از پژوهشگران به رشته تحریر درآمده ارسال می‌شود که به احتمال زیاد از آثار منتخب خواهد شد.

نظیری بیان کرد: در دیگر بخش‌ها هم آثار پرظرفیتی از همدان وجد دارد و با توجه به تغییر شرایط سنی ستایشگران به‌طور حتم در این بخش هم از استان همدان چهره‌های درخشان ستایشگری در جشنواره حضور خواهند داشت.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.