رئیس شورای شهر شیراز گفت: باغ جنت شیراز، مکانی عمومی و متعلق به اموال شهرداری شیراز بوده و هر گونه دخل و تصرف در امور آن به هر ترتیب و شرایط الزاما نیاز به اخذ نظر و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز دارد.

مهدی طاهری در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه هفته بسیج یادآور دلاوری‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌ها است، گفت: بدون شک کاربست‌های اعتراض مدنی در جامعه ایران نیاز به تجدید نظر دارند و چه بسا وقت آن فرارسیده تا سازوکار‌های منطبق با قانون اساسی از طریق مسئولان عالی رتبه کشور به صورت جدی به منصه ظهور برسند.

او گفت: از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اینچنین برداشت می‌شود که بی تردید اعتراض مدنی حق شرعی و قانونی هر یک از آحاد ملت ایران است که در بیانی واضح جامعه معترض را جامعه‌ای خودی دانسته و در مقابل افرادی که در پی اغتشاش، تخریب اذهان و اموال عمومی و خصوصی و خدای ناکرده قتل و جرح مردم باشند را غیر خودی و دنباله رو بیگانه نامیدند.

طاهری با اشاره به اینکه برابر اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است، گفت: مسئولین استان فارس و شورای تامین شهرستان شیراز در اقدامی عالمانه و شجاعانه باغ جنت شیراز را به عنوان محل اجتماعات و راهپیمایی‌های عمومی معترضین شیرازی قرار دادند.

طاهری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تاکید و تایید اصل این اقدام سنجیده به عنوان تصمیمی صحیح که دقیقا منطبق با رویکرد‌های مصوب شورای ششم نیز بوده است، ابراز کرد: باغ جنت شیراز، مکانی عمومی و متعلق به اموال شهرداری شیراز بوده و هر گونه دخل و تصرف در امور آن به هر ترتیب و شرایط الزاما نیاز به اخذ نظر و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز دارد.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: به منظور اطمینان از رعایت مُر قانون اساسی، رفع هر گونه شبه و بروز هرگونه تفسیر غیر مشابه، شورای تامین می‌بایست شیوه نامه و مصادیق «مخل مبانی اسلام» را در رفتار‌ها، شعار‌ها، بیانیه‌ها و تابلو‌های شرکت کنندگان در اجتماعات را اعلام و قطعی نماید.

طاهری گفت: اثبات «عدم حمل سلاح» و یا هر شیء که تفسیر سلاح بر آن مترتب باشد توسط هر یک از شرکت کنندگان توسط شورای تامین باید تعیین و رویه عملیاتی آن صورت گیرد.

او گفت: به عنوان نماینده مردم اصرار دارم، برای ما باید اثبات شود تا کسانی که در این اجتماعات شرکت می‌کنند اعم از لیدر‌ها و مجتمعین ضروری است تا از هر نوع پیگرد قضایی مصونیت یابند چرا که با اصول آزادی‌های مدنی منافات پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه برای هر اجتماع و راهپیمایی مسئول حقوقی و حقیقی مشخص و متعاقب آن بروز هر نوع خسارت به اموال عمومی باغ جنت شیراز توسط احزاب یا گروه‌های شرکت کننده معین شود، ابراز کرد: امکان رسیدگی‌های فوریت‌های پزشکی و امدادی برای تامین ایمنی مردم و محیط باغ جنت برقرار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار