مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: مشکل کمبود کاغذ برای نشریات و روزنامه‌های استان با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع شد.

علی خسروشاهی پاکباز  گفت: در سال جاری هیچ سهمیه‌ای کاغذی به استان خراسان رضوی اختصاص نیافته بود که با همکاری اداره کل مطبوعات این مشکل برطرف و نشریات و روزنامه‌های استان از کاغذ بهره‌مند شدند.

وی در خصوص میزان سهمیه اختصاص یافته کاغذ به نشریات خراسان رضوی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: معمولا سهمیه براساس میزان انتشار نشریات از سوی وزارتخانه به آن‌ها اختصاص می‌یابد. (برای خواندن مطالب بیشتر به لینک مراجعه کنید)

خسروشاهی با اشاره به عضویت ۴۰۰ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه در خانه مطبوعات خراسان رضوی تاکنون گفت: طبق رایزنی‌های انجام شده با دستگاه‌های اجرایی تسهیلات مختلفی در حوزه وام و استفاده از اماکن ورزشی برای خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات هستند، پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با عنایت موسسه اعتباری ملل هر ماه ۲ خبرنگار برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به این موسسه معرفی می‌شوند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی اظهار داشت: به منظور گذران اوقات فراغت خبرنگاران و اهالی رسانه، خانه مطبوعات استان ۲ تفاهم نامه با موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی منعقد کرده است تا بتوانند از مجموعه‌های ورزشی آستان قدس استفاده کنند.

خسروشاهی بیان کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه در شهرستان‌های خراسان رضوی گلایه کرده بودند که به دلیل دوری از مرکز استان از تسهیلات خانه مطبوعات بهره‌ای ندارند، در این راستا طی تفاهم نامه‌ای که این خانه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعقد کرد، خبرنگاران می‌توانند از امکانات ورزشی این اداره کل در سایر شهرستان‌ها بهره برند.

۲ هزار خبرنگار در قالب ۴۰۰ نشریه، خبرگزاری، پایگاه خبری و رسانه‌های برخط در خراسان رضوی فعالیت دارند.

برچسب ها: نشریات ، کمبود کاغذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.