کنگره علمی و بین‌المللی اُمناء الرسول با موضوع تکریم احیاگر بصیر آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان در مشهد برگزار شد.

کنگره علمی و بین‌المللی اُمناء الرسول با موضوع تکریم احیاگر بصیر آیت الله سیدمحمدمهدی موسوی الخِرسان با حضور جمعی از مدیران و مسوولان اعتاب مقدس ایران، عراق و حوزه‌های علمیه این ۲ کشور در مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام رضا اسکندری دبیر کنگره علمی و بین المللی امناء الرسول گفت: شناسایی، معرفی، تکریم و قدرشناسی بزرگان و شخصیت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف به ویژه فقه و اصول، قرآن و عترت، امامت و ولایت، تاریخ و سیره، اخلاق و تربیت، مجاهدت و ظلم ستیزی و وحدت و تقریب از جمله اهداف این کنگره‌های علمی است.

او افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق معرفی الگو‌های علمی و عملی، احیا و نشر آثار علمی بزرگان و شخصیت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف و شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و نقش حوزه‌های علمیه و عالمان دین در هدایتگری‌های میدانی، تبیین رسالت و ماموریت‌های حوزه از دیگر اهدافی است که در برگزاری این کنگره دنبال می‌شود.

دبیر کنگره علمی و بین المللی امناء الرسول ادامه داد: آیت الله محمدمهدی موسوی خِرسان در سال ۱۳۴۷ قمری در نجف متولد شدند و در عمر نزدیک به ۱۰۰ ساله خود بیش از ۶۰ اثر تالیفی و تصحیح در بخش‌های مختلف منتشر کرده است.

دشمنان هجمه علمی علیه گفتمان شیعی به راه انداخته‌اند

احد فرامرز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: دشمنان هجمه علمی، فرهنگی، نرم افزاری و رسانه‌ای گسترده‌ای را علیه گفتمان شیعی به راه انداخته‌اند.

او با بیان این که هر گفتمان مانند یک خیمه یک ستون دارد، افزود: ستون گفتمان اسلامی و شیعی علمای دین هستند. اگر این‌ها ترور شخصیت شوند و یا نفوذی در ذهن آن‌ها انجام و استحاله شوند فاتحه گفتمان اسلامی خوانده می‌شود.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: گفتمان غربی می‌خواهد با تهاجم خود، هویت شیعی را بگیرد و آن را دچار بی‌هویتی کند و یکی از راه‌های دفاع از هویت ایرانی اسلامی نشان دادن اسوه‌هاست و در این راه شناخت و تشخیص و معرفی اسوه، بسیار مهم است و شناسایی و معرفی آن‌ها نیاز به پاسخ روشمند به ۲ سوال دارد یکی این که چرا برخی افراد اسوه هستند و دیگر این که چگونه اسوه شدند.

ویژگی‌های شخصیتی آیت الله الخِرسانی

آیت الله سید منذر حکیم رئیس پژوهشکده الذریعة النبویة قم گفت: آیت الله الخِرسانی، اهل علم و فقاهت، تقوا، کرامت، ساده زیستی، زهد و جهاد علمی و تبیین گویا و مقبول در دفاع از مکتب رسالت است.

او افزود: متانت و دقت در تحقیق، پشتکار عالی و خستگی ناپذیری، دوری از شهرت طلبی، اعتدال و میانه‌وری و همچنین سخاوت در بذل علم از دیگر ویژگی‌های آیت الله خِرسان است.

کنگره علمی و بین‌المللی "اُمنا الرسول" به میزبانی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.